Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 En rolig grej. - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En rolig grej.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Osökt.....

    ....kommer jag att tänka på en oliiiiidligt
    bra låt i samband med denna "never ending"
    tråd.



    Ett annat kväde som slår mig när jag tänker på
    PES förr och nu i lite nostalgiska termer är att det
    numera allt som oftast förekommer det som "Moltas"
    Eriksson kallade "homeopatisk förtunning" i inläggen.
    Last edited by prylsnubben; 2021-03-12, 13:26.

    Comment


    • #47
      Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
      ....kommer jag att tänka på en oliiiiidligt
      bra låt i samband med denna "never ending"
      tråd.



      Ett annat kväde som slår mig när jag tänker på
      PES förr och nu i lite nostalgiska termer är att det
      numera allt som oftast förekommer det som "Moltas"
      Eriksson kallade "homeopatisk förtunning" i inläggen.
      Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
      Kimmen, Ditt tidigare inlägg får mig att klädsamt rodna, samtidigt
      känner jag mig stolt och glad, tack!
      Ditt senaste inlägg får mig att reflektera över om vi inte kan be-
      fordra Rockwool innan han sparkar ut sig själv, han går alltså i frid
      med majors avsked.

      Till e_v_a: Du behöver inte alls bekymra Dig över mitt liv, det gör
      jag så bra själv, tack!
      Var glad Snubben, rodna inte för du är ju redan ganska röd. Jag blå, eller ute det blä. Vi har haft våra duster under många år på var sin sida Skrubron. Det var uppfriskande och kul. Vi enades alltid som vänner. Det ska vara högt i tak, det ska det jag ville säga.
      Click image for larger version

Name:	images-2.jpg
Views:	1
Size:	5,9 KB
ID:	574523
      So long'
      Kimmen

      Comment


      • #48
        Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
        Hallå,
        Tittar in i mitt gamla fosterland Pesanien ibland men känner inte riktigt igen mig. Utom synhåll är många av de gamla profilerna som gav forumet liv och lust. Bortblåst är känslan att tillhöra familjen. Sparsamt med med uppfriskande humor, små vänliga pikar och välmenta skämt.

        Att som e_v_a uppmana Snubben att skaffa sig ett liv vid sidan av PES är bara ett exempel på den nya kulturen.

        Snubben är Gubben i Lådan, kvick, kunnig, allmänbildad, energisk och engagerande. Har fantasi och kreativ åldra.
        Dyker upp lite här och där. Kan hålla låda. Vågar påstå att han är Pesaniens motor med sina 10 815 framträdanden.

        Är det här klubben för ”Gubbars inbördes beundran”? I och för sig ett välkänt och vida spritt fenomen. Tror du inte att Prylsnubben kan utkämpa sina egna krig? Den ”uppblåste PES-giganten”, som han brukar kallas, ett epitet som förpliktigar.
        Last edited by e_v_a; 2021-03-12, 18:32.

        Comment


        • #49
          Ursprungligen postat av e_v_a Visa inlägg
          Är det här klubben för ”Gubbars inbördes beundran”? I och för sig ett välkänt och vida spritt fenomen. Tror du inte att Prylsnubben kan utkämpa sina egna krig? Den ”uppblåste PES-giganten”, som han brukar kallas, ett epitet att leva upp till.
          Hmm E_V_A, Är det mig du anklagar i klubben för inbördes beundran? Den har inte så mycket med gubbar att göra. Inte krig eller fred. Däremot vänskap och beundran.

          Har ingenting emot tjejer, tvärtom. Valde att citera ditt inlägg då det låg närmast till hands som exempel på en ny kultur i Pesanien, fiendskap. Bland uppblåsta vänner känner jag bara en vid namn: Uppblåsbara Barbara.

          Låt oss Gubbar och Motvals kärlingar, unga och gamla, röda, gröna och blå se till klimatet blir trevligare. Då trivs bättre, eller hur?

          So long, vågar inte hälsa puss, men tänker den...
          Kim

          Comment


          • #50
            Den uppblåste....

            ...skulle uppskatta om någon träder fram.
            I det fördolda verkar bara papperstigrar och
            troll!
            Kom igen nu, jag tar gärna fighten.........

            Är det i pm till varann Ni sätter epitet på
            andra medlemmar, i så fall är det riktigt läskigt.

            PS Den som tycker att detta är ok kanske borde
            fundera på att byta forum till ett där det finns
            fler gelikar= (likes).
            Last edited by prylsnubben; 2021-03-12, 19:32.

            Comment


            • #51
              Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
              ...skulle uppskatta om någon träder fram.
              I det fördolda verkar bara papperstigrar och
              troll!
              Kom igen nu, jag tar gärna fighten.........

              Är det i pm till varann Ni sätter epitet på
              andra medlemmar, i så fall är det riktigt läskigt.

              PS Den som tycker att detta är ok kanske borde
              fundera på att byta forum till ett där det finns
              fler gelikar= (likes).
              HALLÅ SNUBBEN.
              Lugna ner dig. Det är väl bättre att vara vänner än fiender. Vi lite överseende.
              So long'Kimmen

              Comment


              • #52
                Känner ingen här, men sticker ut hakan ändå.
                Rockwell: Du verkar kunna en del om antikviteter, du har humor och är rätt färgstark, men du har inte visat vanlig hyfs när du kallat andra för påsar med nötter och annat. Det är totalt motsägelsefullt att fortsätta göra inlägg på ett forum man vill bli avstängd ifrån. Du är fri att sluta läsa och skriva här när du vill. Det behövs ingen avstängning!

                Prylsnubben: Du behöver ingen som för din talan, men jag vill att du ska veta att jag har en enbart positiv bild av dig. Har sett hur du flera gånger på ett mycket sympatiskt sätt ingripit för att kväva missförstånd och kommande bråk i sin linda.

                Kan vi avstå helt från personangrepp här? Om det känns tvingande kan man skicka ett privat meddelande med konstruktiv kritik. Diplomater lär kunna be någon dra åt helvete på ett sätt som får hen att se fram emot resan. Angrepp leder till motangrepp. Den urgamla regeln att behandla andra som man själv vill bli behandlad funkar fortfarande utmärkt.

                Comment


                • #53
                  Mitt poblem bestå i att jag inte kan låta bli att skriva så länge jag är med här. Jag kan fixa det själv så jag inte kan skriva här men nu är det intressant hur länge ledningen håller på att inte böhöra mig. En svår nöt att knäcka för ledningen tydligen och då är frågan hur svår? Är det inte spännande??

                  Och C är glad åt att du vet hur foket skall uppföra sig bara det att du verkar ha glömt en del.? Nu får du inte glömma för mycket för då blir jag besviken och det vill du väl inte att denna besvikelse skall drabba mig "Gullet".

                  Prylsnubben har en god ersättning från höger ort för att hoppa runt här tror jag, och varför skulle han inte ha det. Han har säkert mer än en skärva av någon gammal blomkruka som ersättning och om du C fortsätter i samma stil så kan säkert du också ...
                  kanske en hel. Det är bara att kvala in, dock inte med att lyfta för mycket på kjolfållen för han är för närsynt.
                  Last edited by Rockwell; 2021-03-12, 21:11.

                  Comment


                  • #54
                    Ursprungligen postat av Cathrine Visa inlägg
                    Känner ingen här, men sticker ut hakan ändå.
                    Rockwell: Du verkar kunna en del om antikviteter, du har humor och är rätt färgstark, men du har inte visat vanlig hyfs när du kallat andra för påsar med nötter och annat. Det är totalt motsägelsefullt att fortsätta göra inlägg på ett forum man vill bli avstängd ifrån. Du är fri att sluta läsa och skriva här när du vill. Det behövs ingen avstängning!

                    Prylsnubben: Du behöver ingen som för din talan, men jag vill att du ska veta att jag har en enbart positiv bild av dig. Har sett hur du flera gånger på ett mycket sympatiskt sätt ingripit för att kväva missförstånd och kommande bråk i sin linda.

                    Kan vi avstå helt från personangrepp här? Om det känns tvingande kan man skicka ett privat meddelande med konstruktiv kritik. Diplomater lär kunna be någon dra åt helvete på ett sätt som får hen att se fram emot resan. Angrepp leder till motangrepp. Den urgamla regeln att behandla andra som man själv vill bli behandlad funkar fortfarande utmärkt.
                    Gillas...

                    Comment


                    • #55
                      Ursprungligen postat av Rockwell Visa inlägg
                      Mitt poblem bestå i att jag inte kan låta bli att skriva så länge jag är med här. Jag kan fixa det själv så jag inte kan skriva här men nu är det intressant hur länge ledningen håller på att inte böhöra mig. En svår nöt att knäcka för ledningen tydligen och då är frågan hur svår? Är det inte spännande??

                      Och C är glad åt att du vet hur foket skall uppföra sig bara det att du verkar ha glömt en del.? Nu får du inte glömma för mycket för då blir jag besviken och det vill du väl inte att denna besvikelse skall drabba mig "Gullet".

                      Prylsnubben har en god ersättning från höger ort för att hoppa runt här tror jag, och varför skulle han inte ha det. Han har säkert mer än en skärva av någon gammal blomkruka som ersättning och om du C fortsätter i samma stil så kan säkert du också ...
                      kanske en hel. Det är bara att kvala in, dock inte med att lyfta för mycket på kjolfållen för han är för närsynt.
                      Ogollas

                      Comment


                      • #56
                        Tycker du ersättning är för låg, jag kan förstå detta men det vara bara ett exempel. i nuläget då det bollas med miljoner både hit och dig så kan man inte veta.

                        Comment


                        • #57
                          Ursprungligen postat av Rockwell Visa inlägg
                          Mitt poblem bestå i att jag inte kan låta bli att skriva så länge jag är med här. Jag kan fixa det själv så jag inte kan skriva här men nu är det intressant hur länge ledningen håller på att inte böhöra mig. En svår nöt att knäcka för ledningen tydligen och då är frågan hur svår? Är det inte spännande??

                          Och C är glad åt att du vet hur foket skall uppföra sig bara det att du verkar ha glömt en del.? Nu får du inte glömma för mycket för då blir jag besviken och det vill du väl inte att denna besvikelse skall drabba mig "Gullet".

                          Prylsnubben har en god ersättning från höger ort för att hoppa runt här tror jag, och varför skulle han inte ha det. Han har säkert mer än en skärva av någon gammal blomkruka som ersättning och om du C fortsätter i samma stil så kan säkert du också ...
                          kanske en hel. Det är bara att kvala in, dock inte med att lyfta för mycket på kjolfållen för han är för närsynt.
                          Ogillas

                          Comment


                          • #58
                            Ursprungligen postat av Rockwell Visa inlägg
                            Tycker du ersättning är för låg, jag kan förstå detta men det vara bara ett exempel. i nuläget då det bollas med miljoner både hit och dig så kan man inte veta.
                            Ogillas

                            Comment


                            • #59
                              Rockwell, har Du fa,fa,fa,fa,fa,fa,fa fastnat eller,
                              ha,ha,ha,ha,ha,ha,ha, har Du hakat upp Dig?
                              Sätt in pengarna på mitt konto, signed yours truly
                              ROCKYFELLER (världens första dollarmiljardär),
                              alias prylsnubben.

                              Comment


                              • #60
                                Inga problem bara pes belönar mig rikligt. Vi ligger nu i skarpa förhandlingar och spännande är det fast jag har blivit varnad eftersom deras utbud mest är anpassat tiill damer med ludna ben ( på pudlar) och dom vill betala mig med deras utbud.

                                Comment

                                Working...
                                X