Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skål kinesisk? Saknar märkning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Skål kinesisk? Saknar märkning

    Hej!
    Är det någon som kan säga om detta är en gammal eller nytillverkad skål? Är den kinesisk? Eventuellt värde?
    Bifogade filer

  • #2
    Ursprungligen postat av ullelun Visa inlägg
    Hej!
    Är det någon som kan säga om detta är en gammal eller nytillverkad skål? Är den kinesisk? Eventuellt värde?
    Är det ingen som vet något om denna?

    Comment


    • #3
      Törs inte säga något utfrån fotot. Visst, den har mistor som antyder ålder. Samtidigt tycker jag skärven ser för ljus ut och glasyren för jämn och blank. Är den gammal ser den vara kinesisk och sent 1700-tal.

      Comment


      • #4
        Kinesisk är den definitivt, men åldern är sbår att svara på. Stilen är Jiaqing, tidigt 1800-tal, men glasyr och färg ser senare ut. Är den tung så är det nog snarare tidigt 1900-tal.

        Comment


        • #5
          Ursprungligen postat av Jung_Kee Visa inlägg
          Kinesisk är den definitivt, men åldern är sbår att svara på. Stilen är Jiaqing, tidigt 1800-tal, men glasyr och färg ser senare ut. Är den tung så är det nog snarare tidigt 1900-tal.
          Tack för era svar! Skålen känns ganska tunn i porslinet längst upp på kanterna men den är ganska tung. Jag har vägt den nu och den väger 650 gram och är 21 cm i diameter och 8.5 cm hög.

          Comment


          • #6
            Jag skickar några fler bilder. Jag tycker det ser lite konstigt ut på kanten. Det är lite ojämnt i färgen i den blå kanten inuti skålen.
            Bifogade filer

            Comment

            Working...
            X