Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Finns det någon administratör på PES?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Finns det någon administratör på PES?

    ...med anledning av att alla numera kan se privata meddelanden...

  • #2
    Hur kan man se andras privata meddelande?
    I’m a real mean bitch!

    Comment


    • #3
      Besöksmeddelande o Privata Meddelande är inte samma sak, vad jag vet så har alltid Besöksmeddelande gått att läsa.
      I’m a real mean bitch!

      Comment


      • #4
        Hemligt besök....

        Ursprungligen postat av Maria Visa inlägg
        Besöksmeddelande o Privata Meddelande är inte samma sak, vad jag vet så har alltid Besöksmeddelande gått att läsa.
        Hallå Maria,
        Bra att belyser frågan, men vad fasen är besöksmeddelande?
        So long
        Kim

        Comment


        • #5
          Hej Kim!

          http://precisensan.com/antikforum/me...Kim-von-Platen under 20% rabatt i nätbutiken, finns det flikar att välja mellan, Kims aktivitet, Besöksmeddelande, Om mej, Vänner, Födelsedagar.
          I’m a real mean bitch!

          Comment


          • #6
            Om man klickar på nicket under "Vad är..." kommer man direkt in på profilen - vilket man inte gör om man gör samma sak i en tråd i forumet - då väljer man PM i drop down listan. Om man - i profilen - är minsta ouppmärksam eller inte är säker på PM funktionen är det naturligaste att välja fliken besökarmeddelanden i st f att titta i vänstermenyn. Med resultat att privata meddelanden kan bli väldigt publika....

            Förstår inte meningen med dessa besökarmeddelanden... Om man vill kommunicera med andra medlemmar gör man väl det antingen via inlägg (öppna för alla) eller via PM (privata)?
            Last edited by SollanA; 2015-11-30, 10:56.

            Comment


            • #7
              Var finns "Vad är..."?
              I’m a real mean bitch!

              Comment


              • #8
                Det finns tre flikar på forumets huvudmeny; "Vad är nytt" "Artiklar" och "Forum".

                Comment


                • #9
                  Hallå,
                  Är blott och bart en okunnig användare, men någonting säger mig att Sollan är på rätt spår. Alla trådar och inlägg som kan göra PES klarare och tydligare gillas.
                  Jo, det det där med besöksmeddelanden. Tror i min enfald att man blandat samman två olika affärsidéer i ett forum. Ett, en förhoppningsfullt effektiv kanal för butiksverksamheten, två en en öppen kanal för frågor och svar och gamla om prylar och en faktabank jag hoppas många vill minnas.
                  Så mitt förslag är att skilja på ax och limpa. Låt besöksmeddelanden gå till butiken och PM till i forumet. Då undviker man missförstånd och att privata meddelanden når alla.... So long...

                  Comment


                  • #10
                    Besöksmeddelanden är typ en gästbok, hur kan man misstolka det som Privata Meddelande, har du klagomål på hur forumet är utformat, så får du ta det med ägarna direkt.
                    I’m a real mean bitch!

                    Comment


                    • #11
                      Tack Kimmen för din förståelse för vad jag försökte säga. Och Maria - det fanns ingen anledning till avsnoppningen. Jag framför gärna "klagomålen" som du kallar det till rätt person - i min enfald trodde jag att admin hanterade den här typen av frågor/kommentarer. I fortsättningen ska jag noga akta mig för att framföra något som kan likna "klagomål".
                      Adjö.

                      Comment


                      • #12
                        Har faktiskt inte tänkt på detta med "besökarmeddelande" tidigare. Gick igenom
                        "tråden" nu och såg att jag själv lyckats plita ned några inlägg där under min gröna
                        ungdomstid på PES. Däremot inte de senaste åren, så jag måste väl ha lärt mig att
                        skilja på privat och offentligt med åren. Förresten, är inte tråden Kimmens egen
                        lilla litterära "röstbrevlåda", det ser så ut vid en närmare betraktelse.
                        Tycker f.ö. inte att det är Marias huvudvärk att vi är lite slarviga när vi skickar vad
                        vi tror är PM till varandra.

                        Comment


                        • #13
                          Sailors always return..

                          Ursprungligen postat av SollanA Visa inlägg
                          Tack Kimmen för din förståelse för vad jag försökte säga. Och Maria - det fanns ingen anledning till avsnoppningen. Jag framför gärna "klagomålen" som du kallar det till rätt person - i min enfald trodde jag att admin hanterade den här typen av frågor/kommentarer. I fortsättningen ska jag noga akta mig för att framföra något som kan likna "klagomål".
                          Adjö.
                          Hallå i mörkret,
                          Ser ljuset. Maria är inte Pesaniens drottning, Admin, nej det är bocken Bruce som trots nästan total tystnad under några år styr och ställer. Maria är ett väldigt bra språkrör. Egentligen gäller det en skitsak. Skicka personliga meddelanden där dom hemma och inte på besöksmeddelanden. Tack, det har jag lärt av debatten. Och Sollan...Goddag..
                          So long...

                          Comment


                          • #14
                            SollanA vad är det som är fel? Du jagar upp dej över något du tagit mist på, Privata Meddelande är privata, som Kim säger en skitsak eller en bagatell, vi som är Admins har ingen befogenhet att gå in och ändra i den befintliga programvaran, det får du ta med Bruce.
                            I’m a real mean bitch!

                            Comment


                            • #15
                              Röstbrevlåda

                              Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
                              Har faktiskt inte tänkt på detta med tråden är "Kimmens egen
                              lilla litterära "röstbrevlåda", det ser så ut vid en närmare betraktelse."
                              Hallon Snubben.
                              Observant. Alltid rätt göra sin röst hörd även om man har fel. Att hålla låda. Tycker att fler gamla gubbar borde
                              engagera sig i frågan om integritet och offentlighet. Tror det stavas demokrati? So long...
                              Kimmen

                              Comment

                              Working...
                              X