Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sjölund.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Sjölund.

    Hej!
    Jag har en god vän som dyker ibland. Han har gjort ett Sjölund i mälaren han vill ha hjälp med. Lite kul med knoppen för att öppna locket. Jag har inte sett det förut. Och känner inte igen stämplarna. Skulle vara kul och ha lite åsikter om den.

    Click image for larger version

Name:	IMG_01761.jpg
Views:	1
Size:	106,6 KB
ID:	692449Click image for larger version

Name:	IMG_01771.jpg
Views:	1
Size:	112,1 KB
ID:	692450



    LoL autokorrekt döpte den fel. Ursäkta mig
    Last edited by MrTompa; 2019-07-28, 22:36.

  • #2
    Kaffekanna, tidigt 1900-tal. Jag gissar att den är tysk. Rimligen borde den haft något överdrag åtminstone invändigt, funderar om den haft en försilvring som lossat under tiden i vatten. Funderar om det är katalys som gjort att den förvunnit så starkt. Verkar ha haft ett rottinghandtag som isolering.

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av FBQ Visa inlägg
      Kaffekanna, tidigt 1900-tal. Jag gissar att den är tysk. Rimligen borde den haft något överdrag åtminstone invändigt, funderar om den haft en försilvring som lossat under tiden i vatten. Funderar om det är katalys som gjort att den förvunnit så starkt. Verkar ha haft ett rottinghandtag som isolering.


      Tack FBQ. Nu i morse hade jag fått en bild till av honom. O så förvånad jag vart när jag såg att det var CG Hallberg som gjort den. Stämplad NS så en vitmetall är det. Fundersam vad HH C eller G kan stå för.

      Click image for larger version

Name:	20190729_115815.jpg
Views:	1
Size:	46,3 KB
ID:	571417

      Comment

      Working...
      X