Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stolt, charmig katt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Så många fina kisekatter!
    Lea: vad söta bäbisar,helt underbara pälsbollar

    Här är mina älsklingar Fjant och Sumo
    Bifogade filer
    Loppisadiktus

    Comment


    • #17
      Blåa katten

      Polsson, här kommer ytterligare en bild på "blå" menageri-katten,känner du igen den nu?
      du hittar den förövrigt på sid.39 i Lisa L boken
      De två bruna är ur serien Lilla Zoo fr 1956,
      dom blev väl kanske mer populära och är mer vanligt förekommande.
      Bifogade filer

      Comment


      • #18
        Katter i ram

        Ursprungligen postat av lea Visa inlägg
        ...som jag inte vet nåt om

        och några nya förmågor som är superdupersööööta
        Den smygande katten ser spännande ut. Där händer det något. Naturligtvis är kattungarna som diar gulliga. Moderslycka!

        Ursprungligen postat av gaspadin Visa inlägg
        så många fina kisekatter!
        Lea: Vad söta bäbisar,helt underbara pälsbollar

        här är mina älsklingar fjant och sumo
        Intressant teckning vill jag lova på fjant och sumo. Om man kollar huvudet förefaller den ena vara en spegelbild av den andra. Vilken rang har sumo? Yokozuna, ozeki, sekiwake, komusubi eller maegashira?

        .
        Ursprungligen postat av agda Visa inlägg
        polsson, här kommer ytterligare en bild på "blå" menageri-katten,känner du igen den nu?
        Du hittar den förövrigt på sid.39 i lisa l boken
        de två bruna är ur serien lilla zoo fr 1956,
        dom blev väl kanske mer populära och är mer vanligt förekommande.
        Nej, agda! Första gången jag såg den blå katten var din på PES. Däremot har jag sett de två bruna åtskilliga gånger.

        Dagens katter kan kanske kallas inramade katter. Mormors öga är egentligen barnet på bordet. För att katten inte ska komma helt i skymundan har jag förstorat upp den. Tror att parkatterna är gjorda i något som kallas oljetryck.
        Bifogade filer
        Last edited by Polsson; 2009-06-10, 18:32.
        p-son

        Comment


        • #19
          Katter från Alingsås

          Ja, Du Polsson var får dom plats? Ett enkelt svar skulle kunna vara att lergökarna är i gökboet och katterna i kattlådan........
          Nåväl, nu skall jag visa några katter från Alingsås. Ulla Winblad vet jag lite om men kan någon eller några PES:are berätta vem Hein P. är.
          Jag skall försöka locka fram fler katter till fotografen senare.
          Bifogade filer

          Comment


          • #20
            Ursprungligen postat av Agda Visa inlägg
            Polsson, här kommer ytterligare en bild på "blå" menageri-katten,känner du igen den nu?
            du hittar den förövrigt på sid.39 i Lisa L boken
            De två bruna är ur serien Lilla Zoo fr 1956,
            dom blev väl kanske mer populära och är mer vanligt förekommande.
            Den blå har en uppstudsighet som tilltalar mig mer än de två andra. Tummen upp för den!
            Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

            Comment


            • #21
              Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
              Den smygande katten ser spännande ut. Där händer det något. Naturligtvis är kattungarna som diar gulliga. Moderslycka!


              Intressant teckning vill jag lova på fjant och sumo. Om man kollar huvudet förefaller den ena vara en spegelbild av den andra. Vilken rang har sumo? Yokozuna, ozeki, sekiwake, komusubi eller maegashira?

              .
              Nej, agda! Första gången jag såg den blå katten var din på PES. Däremot har jag sett de två bruna åtskilliga gånger.

              Dagens katter kan kanske kallas inramade katter. Mormors öga är egentligen barnet på bordet. För att katten inte ska komma helt i skymundan har jag förstorat upp den. Tror att parkatterna är gjorda i något som kallas oljetryck.
              Parkatterna har jag på väggen här, det står bakom att jag fick den 1953
              Hirvi
              SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

              Comment


              • #22
                här är våran lisa-katt , som har sällskap av räven
                Bifogade filer

                Comment


                • #23
                  Här kommer en Tore Borgkisse mät o glad.
                  Bifogade filer

                  Comment


                  • #24
                    Canarias gatos

                    Ursprungligen postat av Lars M Visa inlägg
                    Ja, Du Polsson var får dom plats? Ett enkelt svar skulle kunna vara att lergökarna är i gökboet och katterna i kattlådan........
                    Nåväl, nu skall jag visa några katter från Alingsås. Ulla Winblad vet jag lite om men kan någon eller några PES:are berätta vem Hein P. är.
                    Jag skall försöka locka fram fler katter till fotografen senare.
                    Kan inte hjälpa dig med signaturen, men en sak vet jag: Hein P har lyckats fånga en av kattens karaktärsdrag. Tror du att man kan locka fram fler av dina katter om man visar en mus?

                    Ursprungligen postat av Hirvi Visa inlägg
                    Parkatterna har jag på väggen här, det står bakom att jag fick den 1953
                    Hirvi
                    Och jag som trodde att jag var ensam om dem

                    Ursprungligen postat av guygil Visa inlägg
                    här är våran lisa-katt , som har sällskap av räven
                    Du gör mig en aning, guygil. Är katten och räven gjorda av glas?
                    Är lisa-katt ditt eget namn på katten, eller?

                    Ursprungligen postat av Kolmårdstrollet Visa inlägg
                    Här kommer en Tore Borgkisse mät o glad.
                    Så fick man lära sig något nytt tacka vare den glada katten. Kunde inte placera Tore Borg men slog naturligvis upp Svensk Keramik under 1900-talet.

                    Första gången min familj var på Gran Canaria köpte vi den högsta av katterna
                    vilken vi tyckte var väldigt humoristisk. Då bestämde vi oss för att köpa en katt varje gång vi var på ön. Och så blev det.
                    Bifogade filer
                    Last edited by Polsson; 2009-06-11, 17:21.
                    p-son

                    Comment


                    • #25
                      Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg

                      Du gör mig en aning, guygil. Är katten och räven gjorda av glas?
                      Är lisa-katt ditt eget namn på katten, eller?
                      Både katten och räven är av glas som allas våran Lisa L har formgivit därav Lisa-katt

                      Comment


                      • #26
                        Bredbent katt

                        Ursprungligen postat av guygil Visa inlägg
                        Både katten och räven är av glas som allas våran Lisa L har formgivit därav Lisa-katt
                        Det hade jag ingen aning om, att Lisa L hade formgivit glas. Också blev man lite klokare i dag också.

                        Skickar med en katt som tack för upplysningen. Funderar samtidigt så här:
                        Är det en s.k massagekatt eller bara en leksak, eller....?
                        Bifogade filer
                        p-son

                        Comment


                        • #27
                          Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
                          Det hade jag ingen aning om, att Lisa L hade formgivit glas. Också blev man lite klokare i dag också.
                          Det finns en hel del glasdjur som hon gjort..

                          http://www.precisensan.com/antikforu...ad.php?t=14055 här finns några djur av lisa
                          vet oxå att det finns en tråd där det visas en bild på en massa andra glasdjur av Lisa L

                          Comment


                          • #28
                            Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
                            Skickar med en katt som tack för upplysningen. Funderar samtidigt så här:
                            Är det en s.k massagekatt eller bara en leksak, eller....?
                            Det ser ut som en massagekatt!

                            Comment


                            • #29
                              Katter Skandinavien

                              Ja, rubriken är ju Keramik & Porslin, Övriga Skandinavien. Jag utgår från att Finland platsar i Skandinavien och tar med en katt från Arabia och så en katt som jag inte vet varifrån den kommer, även om jag sett modellen men i mindre utförlig dekor. LJ K tycker jag man kan utläsa.
                              Bifogade filer

                              Comment


                              • #30
                                Enda katten som finns hemma hos oss är Mr Go´mann, 2 1/2.
                                Han duger.
                                Bifogade filer
                                - - - - - - - - - -
                                "För mycket av det goda är alldeles lagom."

                                Comment

                                Working...
                                X