Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Var snäll ange ett nr: fyrkant ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Info: Var snäll ange ett nr: fyrkant ???

    Hallå där,
    Vissa trådar blir långa och det är roligt. Ibland får man svar "med citat" från ett ganska gammalt inlägg och det tar väldigt lång tid att finna vilket inlägg det handlar om när man inte ser bilden.

    Så min uppmaning är att att man i texten berättar vilket inslag men refererar till, det framgår av ett nummer i höger överkant, (fyrkant + ett nummer). Ett alternativ är naturligtvis att upprepa bilden. Jag brukar flytta bilden till skrivbordet och sedan importera den, men det finns nog smartare lösningar,
    Det är väl bra?
    So long

  • #2
    Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
    Hallå där,
    Vissa trådar blir långa och det är roligt. Ibland får man svar "med citat" från ett ganska gammalt inlägg och det tar väldigt lång tid att finna vilket inlägg det handlar om när man inte ser bilden.

    Så min uppmaning är att att man i texten berättar vilket inslag men refererar till, det framgår av ett nummer i höger överkant, (fyrkant + ett nummer). Ett alternativ är naturligtvis att upprepa bilden. Jag brukar flytta bilden till skrivbordet och sedan importera den, men det finns nog smartare lösningar,
    Det är väl bra?
    So long
    Hej Kim!

    I rutan med citatet finns det en blå ruta med två små pilar, bredvid personens alias, som man citerar. Se ovan där jag citerat dig. Om man klickar på den lilla blå rutan med pilarna kommer man till det ursprungliga inlägget.

    Lycka till!

    Comment


    • #3
      Hallå i arla morgonstund,
      Va bra!. Tack. Det betyder väl att man bör citera sina inlägg i större utsträckning än vad jag brukar göra, eller tänker jag fel? So long...

      Comment


      • #4
        Godmorgon Kim!

        Det är bra att citera inlägg om man refererar till ett inlägg som hamnat lite längre bak i tråden eller om det tillkommit några inlägg efter det inlägg man vill besvara. Om man svarar precis efter ett inlägg, eller om de övriga svaren handlar om samma föremål behöver man inte citera, då är det tydligare vad man kommenterar. Men det är ju såklart valfritt att göra som man själv tycker.

        Mvh simco

        Comment


        • #5
          Med hjälp av de där fyrkantnumren kan man länka direkt till ett inlägg, även i en helt annan tråd, t.ex. ett som visar en mycket röd katt.

          Comment

          Working...
          X