Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svininventering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Lea ny i stian

    Nasseklubbens sofistikerade skara polsson, engelsson, Tingeling, Kecke och Kolmårdstrollet hälsar Lea hjärtligt välkommen till vår illustra skara.

    Blir lite nyfiken på din gris, Den förefaller ha en cirkelform på ryggen istället för en sparspringa. Av dekoren att döma, undrar jag om det inte är en julgris.
    Last edited by Polsson; 2009-05-29, 16:03.
    p-son

    Comment


    • #17
      Hmm engelsson känner sig manad att stoppa in en gris i menageriet för o göra sig förtjänt av medlemskapet..denna lille nasse e veterligen den enda jag äger..håll till godo
      Bifogade filer

      Comment


      • #18
        Engelssongris med grymt huvud

        Ursprungligen postat av engelsson Visa inlägg
        Hmm engelsson känner sig manad att stoppa in en gris i menageriet för o göra sig förtjänt av medlemskapet..denna lille nasse e veterligen den enda jag äger..håll till godo
        "Bättre en gris i handen än tio i skogen"! Var det förresten gris det skulle vara?
        Upptäckte först nu att du felaktigt har varit med i nasseklubbens medlemsmatrikel trots ej inbetald medlemsavgift. Samtidigt en eloge till dig för din ärlighet, engelsson. Upptäckte förresten att såväl du som jag har grisar i våra efternamn.
        Last edited by Polsson; 2009-05-29, 19:26.
        p-son

        Comment


        • #19
          Man tackar o bockar..

          Comment


          • #20
            Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
            Nasseklubbens sofistikerade skara polsson, engelsson, Tingeling, Kecke och Kolmårdstrollet hälsar Lea hjärtligt välkommen till vår illustra skara.

            Blir lite nyfiken på din gris, Den förefaller ha en cirkelform på ryggen istället för en sparspringa. Av dekoren att döma, undrar jag om det inte är en julgris.
            Jo det är en julgris och tillika ljusstake

            Comment


            • #21
              Ursprungligen postat av engelsson Visa inlägg
              Hmm engelsson känner sig manad att stoppa in en gris i menageriet för o göra sig förtjänt av medlemskapet..denna lille nasse e veterligen den enda jag äger..håll till godo
              Uppför mig ibland som ett svin.
              Får jag vara med i "skaran"?
              Gud gjorde några perfekta huvuden,
              resten satte han hår på.

              Comment


              • #22
                Det var dåligt med grisar i samlingarna, men en har jag hittat iaf. Någonstans ska det finnas en spargris också, men den får jag återkomma till för han har tydligen rymt.
                Bifogade filer
                ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

                Comment


                • #23
                  Den enda gris jag äger är en "julgris" i porslin som jag fått av min numera döda farmor. Sparat den enbart för att den är från henne och står " till min älsklingsgris" på den...eg. är det otroligt ful och kitschig...
                  http://gilasgrotta.blogspot.com/

                  Comment


                  • #24
                    Kul ting på svintråden-glasgris från brodertuck

                    Ursprungligen postat av Sladden Visa inlägg
                    Uppför mig ibland som ett svin.
                    Får jag vara med i "skaran"?
                    Du får uppföra dig hur svinaktigt du vill, bara du betalar medlemsavgiften.

                    Ursprungligen postat av brodertuck Visa inlägg
                    Det var dåligt med grisar i samlingarna, men en har jag hittat iaf. Någonstans ska det finnas en spargris också, men den får jag återkomma till för han har tydligen rymt.
                    Välkommen bland svinen, brodertuck! Jag gillar verkligen din glasgris. Är FM-glas högvilt i samlarkretsar?

                    Ursprungligen postat av Gila Visa inlägg
                    Den enda gris jag äger är en "julgris" i porslin som jag fått av min numera döda farmor. Sparat den enbart för att den är från henne och står " till min älsklingsgris" på den...eg. är det otroligt ful och kitschig...
                    Gila! Den grisen vill vi i nasseklubben gärna se.
                    Last edited by Polsson; 2009-05-30, 00:00.
                    p-son

                    Comment


                    • #25
                      Gila! Den grisen vill vi i nasseklubben gärna se.

                      Ok, får blir senare i helgen...måste in i klädkammaren o rota i jullådorna...orkar inte det just nu...snart dax o sova..
                      http://gilasgrotta.blogspot.com/

                      Comment


                      • #26
                        När jag såg FM-grisen så tyckte jag färgen verkade bekannt.
                        Jovisst.....en spargris från Nordea fanns i gömmorna. Bara på bild, själva grisen har fått vandra vidare.
                        Bifogade filer

                        Comment


                        • #27
                          Fårgris

                          Ursprungligen postat av Kecke Visa inlägg
                          När jag såg FM-grisen så tyckte jag färgen verkade bekannt.
                          Jovisst.....en spargris från Nordea fanns i gömmorna. Bara på bild, själva grisen har fått vandra vidare.

                          Tänk så många grisar som har fått vandra den vägen! Grymt är det! Har du inget hjärta i kroppen, Kecke?

                          Upptäckte helt plötsligt en gris till i stian. Och det är inte vilken gris som helst! Den är tovad av ull och har den rätta färgen.
                          Bifogade filer
                          Last edited by Polsson; 2009-05-30, 15:15.
                          p-son

                          Comment


                          • #28
                            Guldgris

                            Upptäckte helt plötsligt ytterligare en gris som låg gömd i hemmet. Sannolikt har han försökt försvinna som bara grisar kan. Har för mig att vi köpte nassen av en nasare för några år sedan.
                            Bifogade filer
                            p-son

                            Comment


                            • #29
                              Nöff!

                              Min barndoms misshandlade spargris och några andra smågrisar.
                              Söffe
                              Bifogade filer

                              Comment


                              • #30
                                Ursprungligen postat av söffe Visa inlägg
                                Min barndoms misshandlade spargris och några andra smågrisar.
                                Söffe
                                Grisen med vingar är en "höjdare". Tänk vilken fantasi en del har!
                                p-son

                                Comment

                                Working...
                                X