Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rubinrött fat med bubblot i foten, Reijmyre, Sölvehyttan, Åseda eller nåt annat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Rubinrött fat med bubblot i foten, Reijmyre, Sölvehyttan, Åseda eller nåt annat?

    Vad tror ni om det här rubinröda fatet? Tankarna svävade först till Reijmyre på grund av färg i kombination med "Kedelv-vibbar". Men sen tog tankarna en omväg om Åseda innan de hamnade i Sölvehyttan. Någon som känner igen fatet eller stilen och vill putta mig i rätt riktning? Tack! :-)
    Bifogade filer
    Last edited by lovis; 2018-02-18, 21:05.

  • #2
    Ingen som har några tankar kring detta fat?

    Comment


    • #3
      Min gissning torde hamna 100 % på flygfors..

      Mvh MrTompa

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av MrTompa Visa inlägg
        Min gissning torde hamna 100 % på flygfors..

        Mvh MrTompa
        Ok! Hjärtligt tack för förslag! Flygsfors föll bort helt i mitt urval. Har inte sett riktigt sådana här fat därifrån. Alltså med den rubinröda färgen och luftbubblor i foten. Har ett par av Kedelvs Coquille och de är lite mer "förfinade" än det här, som ju visserligen är nog så charmigt! Dessutom saknar detta röda fat inslag av vitt, vilket Coquille alltid har.
        Last edited by lovis; 2018-02-20, 15:55.

        Comment


        • #5
          Hej Lovis,

          en sådan här skål diskuterades i en av glasgrupperna på Facebook (Heart of Glass), och där bollades många förslag/glasbruk, och det verkar som det till slut landade på Sölvehyttan ... om det inte kommer in fler inlägg, men just nu låter det som att denna skål ska vara Sölvehyttan.
          Om du inte redan är medlem så kan jag rekommendera gruppen 'Heart of Glass'
          ​"The nicest place on Facebook" for glass collectors​ and glass artists​ We show our glass and help each other to put a name & designer to their pieces. Whilst English is the majority language of...

          Comment


          • #6
            Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
            Hej Lovis,

            en sådan här skål diskuterades i en av glasgrupperna på Facebook (Heart of Glass), och där bollades många förslag/glasbruk, och det verkar som det till slut landade på Sölvehyttan ... om det inte kommer in fler inlägg, men just nu låter det som att denna skål ska vara Sölvehyttan.
            Om du inte redan är medlem så kan jag rekommendera gruppen 'Heart of Glass'
            https://www.facebook.com/groups/heartofglas/
            Tack för svar! Vad intressant ska genast söka upp den gruppen! Då verkar det som om mina tankar vandrade mot rätt håll när de hamnade hos Sölvehyttan. Jag vet väldigt lite om detta glasbruk, får söka vidare och läsa på om dem. Eller är det kanske någon här som vet mer om dem. Tack igen Alegni!
            Last edited by lovis; 2018-02-21, 06:52.

            Comment


            • #7
              Inte Flygsfors.
              DG

              Comment


              • #8
                Ursprungligen postat av LasseC Visa inlägg
                Inte Flygsfors.
                DG
                Nej, det tror inte jag heller.

                Comment

                Working...
                X