Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vas [ID: Ludwig Klopfer, Lu Klopfer, Kunsttöpferei Johann Lipp, Mering, Tyskland]

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Tyvärr måste jag meddela att dessa objekt är belagda med export förbud samt att hittade objekt ska returneras till Tyskland eller någon med Tyskt ursprung. Jag kan därför givetvis ställa upp att ta hand om den åt dig. Du har min adress.

Stort grattis Simco!
    Pes är mitt google.

Comment

Ha, ha. ja jag är faktiskt för att saker ska återföras till sitt ursprung, förutom då det gäller dansk keramik och engelska senapsburkar, och annat som jag själv vill ha för tillfället. Faktiskt så gillade min son denna, lite mer "poppig" än annat jag äger, men självklart står du först på tur för förvaltning av vaser med samma ursprung som dig själv om det skulle vara aktuellt.

Tack för grattiset!

Comment

Det är bra, du har en son med smak. Snart så har du lurat in honom i loppisträsket =)
        Skulle vara intressant att se hur det skulle se ut hemma hos er om han började köpa hem lika mycket som du . Sambon din måste ha mardrömmar om det scenariot . Tur att Bastian bara är 10 månader ännu, han välter ner min keramik istället vilket hans mor inte tycker är så jättefarligt tydligen.........
        Pes är mitt google.

Comment

Tre vägghängda fat av den samme....

Click image for larger version

Name:	Klopfer x 3st.jpg
Views:	1
Size:	107,9 KB
ID:	554798

Comment

Wow, vilka snyggingar!

Matchar superfint till underlaget också. :-) Dessa dekorer, både den svart/grå/vita samt den färgglada är riktigt vassa tycker jag.

Comment

Ingen märkning och ingen etikett men nog är väl denna skål en Lu Klopfer? Den passar i alla fall bra ihop med min flaskvas (nr 33 ovan). 15 cm Ø och 6,5 cm hög.
              Bifogade filer

Comment

Så hittade jag idag en lockskål från Klopfer där själva locket också kan fungera som ljusstake! Som vanligt inga märken eller signaturer. 15,5 cm hög och 12, 5 cm Ø.
                Bifogade filer

Comment

Här en vas som är 19 cm hög och med nr 874.
                  Den visar sig från tre sidor och nu börjar jag få en fin liten samling vilket är lite roligt för jag gillar egentligen inte tysk keramik
                  Bifogade filer

Comment

Ett stort fat (28 x 28 cm) med nr 792 har vi sett på #16 (792/23) och förmodligen på #49. Lite märkligt att de svart-vit-grå objekten är mer vanliga i Sverige (PES) än i Tyskland... Click image for larger version

Name:	Lu Klopfer .jpg
Views:	96
Size:	44,8 KB
ID:	746066

Comment

Önskas färg? C:a 11 cm hög.

Click image for larger version

Name:	Klopfer.jpg
Views:	128
Size:	140,1 KB
ID:	746073 Click image for larger version

Name:	Klopfer2.jpg
Views:	135
Size:	73,9 KB
ID:	746074

Comment

Tack Eskil för snygg passning! Jag returnerar med tre skålar i svart/vitt. 18 cm Ø och7,5 cm höga. Och inte en siffra... Click image for larger version

Name:	Lu Kloper tre skålar.jpg
Views:	98
Size:	47,3 KB
ID:	746076

Comment

Working...
                        X