Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FM Konstglas Ronneby / Marcolin

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Det var ju synd på den lilla fisken. Inte mer än rätt då att din son får ta sönder ett valfritt glasföremål från din samling? ; )

Mycket fin örn, kanske i någon begränsad specialupplaga med tanke på den vita sockeln?

Allt jag har att komma med idag är ännu en liten nyinsimmad fisk (15x9cm), i en färgkombination som jag inte sett förut: blå, lila och grön (men så har jag ju väldigt kort minne också, så det är möjligt att det simmar omkring fullt med sådana här små fiskar som skrattar åt mig någonstans tidigare i tråden).

Click image for larger version

Name:	fisk.jpg
Views:	1
Size:	107,5 KB
ID:	555587

Comment

• Ursprungligen postat av Zeruel Visa inlägg
      Allt jag har att komma med idag är ännu en liten nyinsimmad fisk (15x9cm), i en färgkombination som jag inte sett förut: blå, lila och grön (men så har jag ju väldigt kort minne också, så det är möjligt att det simmar omkring fullt med sådana här små fiskar som skrattar åt mig någonstans tidigare i tråden).

I det här fallet så har du väldigt gott minne! Den färgkombinationen har vi inte sett tidigare!

Den här fisken är både spännande och lärorik! Vi är vana att se blå, lila och klarglas. Men här är det inte klarglas utan istället grönt glas. Intressant!

Funderade på vad vi har haft med tidigare, och kom ihåg den här katten med blått glas istället för klarglas.

inlägg 2685

Comment

• högaktuellt

idag är det val
        Bifogade filer

Comment

• Fin val! Och på tal om det så är frågan många har ställt sig om det blir rödval eller blåval
          (Jag har ingen val än, så jag får vänta fyra år och försöka igen då.)

Comment

• Vas M51

Hej på er,
            Lägger in en härlig vas, har för mig att Alegni har visat den innan.
            Dock så är den härlig, så här kommer den igen.
            Bifogade filer

Comment

• Ja, sådana trevliga vaser har vi sett några stycken av, även med en fågel som sitter på kanten har jag för mig.
              Min lokala antikhandlare har en sådan (med fågel) till salu, men den är dyr...

Jag har inte haft så stor jakt/fiskelycka senaste tiden, bara en liten blålila klotfisk som får göra min andra sällskap.

Name:	klotfiskar.jpg
Size:	66,7 KB
ID:	556101

Comment

• Ursprungligen postat av Cenedese Visa inlägg
                Lägger in en härlig vas, har för mig att Alegni har visat den innan.
                Dock så är den härlig, så här kommer den igen.
                Väl värd att visas upp igen! Finns alltid variationer så det är intressant att se dessa vaser. Finns i olika färgkombinationer, verkar som den i blått dyker upp oftare. Kanske tillverkats flest i blått.

Ursprungligen postat av Zeruel Visa inlägg
                Ja, sådana trevliga vaser har vi sett några stycken av, även med en fågel som sitter på kanten har jag för mig. Min lokala antikhandlare har en sådan (med fågel) till salu, men den är dyr...
                Jag har inte haft så stor jakt/fiskelycka senaste tiden, bara en liten blålila klotfisk som får göra min andra sällskap.
                Nämen, har du sett den med fågel som sitter på kanten. Vad trevligt! Den ser man inte varje dag!

Apropå din jakt/fiskelycka så tycker jag inte det finns något att klaga på!

Comment

• Ett inköp som jag är lycklig över är följande enhörning, den är bara så underbar! Ett mästerverk!
                  Den står på en svart sockel, men den är inte fastlimmad. Jag tog en bild på enhörningen utan sockel, och en med sockel.
                  Bifogade filer

Comment

• Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg

Nämen, har du sett den med fågel som sitter på kanten. Vad trevligt! Den ser man inte varje dag!
                    Försök inte! En sådan ser ju du visst varje dag, i din samling ; )

En sådan är till salu för 2000kr hos min lokala antikhandlare om någon skulle vara intresserad av den och vill veta var man hittar den. Jag är ingen vas-fantast, så jag står över den.
                    Den enhörningen var fantastiskt fin! Och inte blir bilderna sämre av att fotografen är väldigt duktig också.
                    Hur stor är den?

Comment

Den enhörningen var fantastiskt fin! Hur stor är den?
                      totalhöjd: 25,5 cm

enhörning 21 cm
                      sockel 4,5 cm

Försök inte! En sådan ser ju du visst varje dag, i din samling
                      jo, i och för sig men jag tänkte ju på er andra FM-intresserade

En sådan är till salu för 2000kr hos min lokala antikhandlare om någon skulle vara intresserad av den och vill veta var man hittar den. Jag är ingen vas-fantast, så jag står över den.
                      Ett mästerverk! Hade jag inte redan haft en fågelvas i min samling så hade jag köpt den omedelbart bums!

Jag trodde inte heller att jag var en vasfantast men dom smyger sig in, och blir fler och fler!

Alga-vasen, artikelnummer M-51, har förökat sig hemma hos mig, i olika färgkombinationer.
                      Den rosaröda är den senaste i samlingen, har inte varit med i FM-tråden tidigare.
                      Fågelvasen har artikelnummer B-68.
                      Bifogade filer
                      Last edited by alegni; 2014-10-12, 03:00.

Comment

• Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
                        totalhöjd: 25,5 cm

enhörning 21 cm
                        sockel 4,5 cm

jo, i och för sig men jag tänkte ju på er andra FM-intresserade

Ett mästerverk! Hade jag inte redan haft en fågelvas i min samling så hade jag köpt den omedelbart bums!

Jag trodde inte heller att jag var en vasfantast men dom smyger sig in, och blir fler och fler!

Alga-vasen, artikelnummer M-51, har förökat sig hemma hos mig, i olika färgkombinationer.
                        Den rosaröda är den senaste i samlingen, har inte varit med i FM-tråden tidigare.
                        Fågelvasen har artikelnummer B-68.
                        Så där, nu var senaste inlägget läst efter att jag via tips hittade denna tråd. Har läst de flesta inläggen och är precis som ni fascinerad över alla fantastiska skapelser dessa bröder gjort.
                        Tittade mig omkring på de Loppisar jag besökt. Än finns det FMglas att hitta. :-) Mitt första köp blev en isbjörn i klarglas & sen en terrier som jag trodde var i klarglas men plötsligt var den lila.
                        Återkommer kanske med foton.

Comment

• @Alegni: Wow, med en sådan samling så hade nog jag också varit vas-fantast : )
                          Vasen hos antikhandlaren har faktiskt en färg som du inte har; grön. Fågeln ser ungefär likadan ut, och den kostade visst 2500kr nu när jag tittat på den.

@Kerisa: Hej och välkommen! Bilder kan vi inte få för många av, bara posta på! ; )
                          Kan det kanske hända att hunden är ljusblå på kvällen/natten och lila på dagen? Jag blev lika förvånad jag när jag köpte en lila figur som blev ljusblå på kvällen.

Comment

• Mina glasgrejer FM ? Jag är ingen kännare

Återkommer med bilder på de saker jag har. Alla är nog inte FM men en del..... Terriern är fortfarande lila trots att det är kväll.
                            Som avslutning en bild på mina "Skansendjur" av Ture Berglund Inte fy skam de heller.
                            Har ytterligare en del elefanter men inga bilder just nu.

Opps lite för stora bilder tydligen och jag som inte vet hur man förminskar
                            Bifogade filer
                            Last edited by Kerisa; 2014-10-13, 19:38.

Comment

• Det var en bra blandning av föremål : )
                              Jag brukar använda Paint för att förminska mina bilder. Sätter man bildbredden till 740 punkter så blir det rätt så lagom. Höjden spelar ingen roll, som vi ser i nästkommande två bilder.

Här är mitt föremål som är i neodymiumglas och ändrar färg. "Klump" heter den.
                              Det ser ut så här på dagen:

Name:	Klump1.jpg
Size:	118,9 KB
ID:	556226

...och så här på kvällen/natten:

Name:	Klump2.jpg
Size:	98,1 KB
ID:	556227

Comment

Det var en bra blandning av föremål : )
                                Jag brukar använda Paint för att förminska mina bilder. Sätter man bildbredden till 740 punkter så blir det rätt så lagom. Höjden spelar ingen roll, som vi ser i nästkommande två bilder.

Här är mitt föremål som är i neodymiumglas och ändrar färg. "Klump" heter den.
                                Det ser ut så här på dagen:
                                [ATTACH]145552[/ATTACH]

...och så här på kvällen/natten:
                                [ATTACH]145553[/ATTACH]

Wow Läcker! Hur hög är den ?
                                PS: Hunden antog så småningom en mer gråaktig ton för kvällsbruk DS

Comment

Working...
                                X