Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Marian Zawadsky

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• 1961 var Marian väldigt produktiv, ja, man kan säga 1959-1962 också....mer att visa Dolly? Du är en stor samlare!!!

Comment

• jag har mer att visa , ska se om jag kan lägga upp nått mer inom kort

Comment

• golvvas marian 1963 höjd ca 57 cm
        Bifogade filer

Comment

• vit vas höjd ca 40 cm marian 1960 , den har samma form och storlek som din göteborg vas
          Bifogade filer

Comment

• Chamottevasen, typisk Tilgmanssattsning på 60-talets mitt, mycket av den varan då, fin. Kul att se den pennmålade vasen, har nog inte sett fler än fem, ingen med ditt motiv....more to come?

Comment

• marian taklampa 1953 har även en klister lapp som står tilgmans keramik
              Bifogade filer

Comment

• marian fisk väggrelief 1961 , aldrig sett nått liknande
                Bifogade filer

Comment

• Angående lampan, se sid.2 BALI/1953 i denna tråd. När det gäller fiskarna....Jag har heller aldrig sett något liknande ifrån Marian...Jättekul att se, tack för titt!!!

Comment

• 3 st bordslampor med signatur J/M höjd 2 st är runt 70 cm och en är 80 cm . läste tidigare i tråden att J/M var Julie carlsson och marian om jag förstod rätt , lägger till några bonus bilder
                    Bifogade filer

Comment

• Hur kul som helst att se...min hustru kallar vårt hem för mitt mausoleum men du är ännu värre......J/M är min teori, den kan jag inte vidimera men dekorerna stärker min tes......Har du mer???

Comment

• Farligt att få dille på lampor jag har mer ska forsätta lägga upp , har en tilgmans servis som är lite häftigt har inte stött på så många sådana , tänkte lägga upp inom kort

Comment

• marian AMZ 1967 sjöhäst lampa ca 130 cm hög
                          Bifogade filer

Comment

• vackert bord marian 1958 90x45 . Har sett ett likadant bord fast med egyptiska motiv som va väldigt vackert åxå men annars har jag inte sett några mer
                            Bifogade filer

Comment

• OjOj, fantastiskt bord!! En riktig klenod, kul att du visade det här på PES.......

Comment

• Jag har under åren sett två, tre av dessa bord, tror inte Tilgman's tillverkade borden utan keramiken är nog beställd till någon som tillverkade själva stommen..kanske något samarbete?

Comment

Working...
                                X