Chamottevasen, typisk Tilgmanssattsning på 60-talets mitt, mycket av den varan då, fin. Kul att se den pennmålade vasen, har nog inte sett fler än fem, ingen med ditt motiv....more to come?
Angående lampan, se sid.2 BALI/1953 i denna tråd. När det gäller fiskarna....Jag har heller aldrig sett något liknande ifrån Marian...Jättekul att se, tack för titt!!!
3 st bordslampor med signatur J/M höjd 2 st är runt 70 cm och en är 80 cm . läste tidigare i tråden att J/M var Julie carlsson och marian om jag förstod rätt , lägger till några bonus bilder
Hur kul som helst att se...min hustru kallar vårt hem för mitt mausoleum men du är ännu värre......J/M är min teori, den kan jag inte vidimera men dekorerna stärker min tes......Har du mer???
Farligt att få dille på lampor jag har mer ska forsätta lägga upp , har en tilgmans servis som är lite häftigt har inte stött på så många sådana , tänkte lägga upp inom kort
Jag har under åren sett två, tre av dessa bord, tror inte Tilgman's tillverkade borden utan keramiken är nog beställd till någon som tillverkade själva stommen..kanske något samarbete?
Comment