Denna jugendkopparlampa har sannolikt stått i min hustrus morfars hem (urmakarmästare Helmer Forsberg). Efter att ha haft en undanskymd plats, förrådsutrymme, togs den till nåder igen för någon vecka sedan varvid min uppgift blev att ordna en ny grön kupa till den. Vid besök hos en antik- och loppishandlare, vilken för övrigt härstammar från kungliga huvudstaden, hittade jag ingen kupa med däremot blev handlaren smått lyriskt över lampan. Enligt honom kunde den vara ett verk av Alice Nordin och tillverkad vid Böhlmarks Lampfabrik. Båda dessa namn var okända för mig då, men nu har jag kollar lite på nätet. Finns det någon kännare av nämnda namn, tar jag tacksamt emot alla uppgifter.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Jugendlampa av Alice Nordin ?
Collapse
X
-
-
Jättefin lampa, längre kommentar kommer när jag har fått en fungerande dator igen, nästa vecka.
Jag blev riktigt deppad över att vi inte kom iväg till HBG idag.
Comment
-
Tack, Maria! Icke fungerande dator och kom inte iväg till Helsingborg? Vad händer ni nordöstra Skåne?Ursprungligen postat av Maria Visa inläggJättefin lampa, längre kommentar kommer när jag har fått en fungerande dator igen, nästa vecka.
Jag blev riktigt deppad över att vi inte kom iväg till HBG idag.
p-son
Comment
Comment