Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

För bra för att vara sant?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Jag såg ditt första inlägg innan du tog bort det men många andra har inte gjort det och förstår uppenbarligen inte vad du menar med den här tråden Det skulle nog uppskattas om du förklarade!

Comment

Hej!

Tecknen antyder att det var kejsaren Jiaqing (1796-1820) som härskade när skålen tillverkades. Hade den varit "från tiden" (alltså tillverkad mellan 1796-1820) så hade ett utrop på auktion legat runt 90000-120000 SEK och kunnat sluta i princip vart som helst.

Mvh
      Emil

Comment

Ja då förstår vi nog alla att du var lite exalterad ett tag!

Men kanske det är läge för en second opinion??

Fin var den i alla fall.

Vänligen

jpawson

Comment

Grattis till skålen!

Jag hade absolut försökt att få en second opinion på den. Det ristade Jiaqing verkar vara i stort sett identiskt med Christies.
          Jag misstänker att det är svårt att finna någon expert på pekingglas i Sverige.

Hur är det med slitaget. Är det möjligt att det är ca 200-årigt eller 80-årigt?
          Last edited by Kaptenen; 2012-07-22, 00:01.

Comment

Ursprungligen postat av Kaptenen Visa inlägg
            Jag misstänker att det är svårt att finna någon expert på pekingglas i Sverige.
            Det är inga problem alls, det svåra är att hitta nån som faktiskt vet vad dom pratar om...

Mvh
            Emil

Comment

Nu är väl jag alldeles för dålig på att urskilja bra och dålig kvalité, men det hade varit intressant att få höra just vad han anmärkte på som direkt kunde avfärda den?
              Här är en blå skål, som jag tyckte ha stora likheter med din och varför jag undrade om det ev kunde varit ett lock till.

Även detta ristade märke tycker jag är likt ditt även om sista tecknet skiljer sig.

Om du vill och skickar mig originalfilerna så skulle jag kunna posta skålen på http://gotheborg.com/ då jag har ett konto där.
              Även om skålen inte är från tiden, så kan det ju vara intressant att få veta vad det är man bör titta efter.
              Pes är mitt google.

Comment

Så i november blev frågan slutligen utredd:

Jiaqing glasskål

Mvh
                Emil

Comment

Stort grattis, Emil!!!

Comment

Stort grattis till "the swedish collector".

Comment

Instämmer grattis Emil

Bengt N

Comment

Tack, tack! Kommer väl till pass nu när vi ska göra om toaletten från 70-talet. Det hade förstås varit roligt att köpa en tidig graal eller kanske en brosch av Wiven Nilsson men så roligt ska vi inte ha...

Mvh
                        Emil

Comment

Grattis från mej också, vilket kap!

Comment

Oj,wow!!!
                            Stort grattis och vilken tur att du forskade vidare....

Comment

En glädjerysare från (trådens mystifika) början till (dess allt mer uppklarnande) slut, stort grattis - så fin!
                              Last edited by hallinskan; 2013-01-05, 19:13.

Comment

Grattis Emil!

Comment

Working...
                                X