Har ett erbjudande om att köpa en kaffeservis billigt (och jag behöver en "fika-servis"). Men jag funderar på om den är äkta eller vad som är grejen, för när jag googlar Rörstrand Minerva får jag upp ett mönster som inte stämmer mot bilderna hen har skickat mig. Jag har även fått bild på bottenstämpeln. Jag kan givetvis inte bifoga bilderna eftersom det inte är jag som äger dom, men jag kan beskriva dom:
Det står Rörstrand Sweden i svart, med tre kronor runt om. Svagt under detta står det i svart NORDICA. NORDICA är överstämplat med en grön "lagerkrans" som löper i en cirkel runt Rörstrand Sweden och under det hela står det Minerva i grön. Det är tryckt, jag ser ingen "djupstämpling".
Servisen är vit, lite "knögglig" i ränder, och ett mönster av bruna, blå och gröna helfärgade blad i en ring runt toppen/kanten.
Äkta? Fejk? Whatup?
Det står Rörstrand Sweden i svart, med tre kronor runt om. Svagt under detta står det i svart NORDICA. NORDICA är överstämplat med en grön "lagerkrans" som löper i en cirkel runt Rörstrand Sweden och under det hela står det Minerva i grön. Det är tryckt, jag ser ingen "djupstämpling".
Servisen är vit, lite "knögglig" i ränder, och ett mönster av bruna, blå och gröna helfärgade blad i en ring runt toppen/kanten.
Äkta? Fejk? Whatup?
Comment