Jag köpte denna målning på en 30 x 19,5 cm stor porslinsplatta i Malmö för ganska många år sedan. När jag först såg den tänkte jag på Staffan Hallströms "Ingens hundar" http://www.flickr.com/photos/36896620@N03/5001826566/ , men det är förmodligen tidsandan.
Jag försökte då att ta reda på vem Silvestri var men misslyckades. Idag hittade jag några väggtallrikar med typiska Venedigscener med bland annat gondoler signerade Silvestri G 1955 på worthpoint.
Jag fann också några målningar daterade 1962-76 med motiv från Venedig och konstnären namnges Silvestri Giorgio.
PÅ baksidan har plattan en sliten etikett eller prislapp samt en etikett från Bäckströms, Malmö.
Den sista bilden är lånad från tallrikarna på worthpoint
Upplysningar om Silvestri eller Bäckströms, Malmö tas tacksamt emot!
Jag försökte då att ta reda på vem Silvestri var men misslyckades. Idag hittade jag några väggtallrikar med typiska Venedigscener med bland annat gondoler signerade Silvestri G 1955 på worthpoint.
Jag fann också några målningar daterade 1962-76 med motiv från Venedig och konstnären namnges Silvestri Giorgio.
PÅ baksidan har plattan en sliten etikett eller prislapp samt en etikett från Bäckströms, Malmö.
Den sista bilden är lånad från tallrikarna på worthpoint
Upplysningar om Silvestri eller Bäckströms, Malmö tas tacksamt emot!
Comment