Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FM Konstglas Ronneby / Marcolin

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vilken fin kyckling. Vore jättekul med bilder/filmer som visar arbetet i FM konstglas, känns som om det måste ha varit en speciell arbetsplats!

Comment

• Hej Slöjdarn!

Tack! Ja visst är den vacker! Jag samlar på just FM-kycklingar och denna är min absoluta favorit så här långt. Jätteglad för den!

Jag håller med dig om att det skulle vara roligt att se bilder/filmer på själva arbetet i glashyttan. Att få se bröderna Marcolin i "full action" vore verkligen häftigt!

Mvh. Birger!

Comment

• Hej FM-Vänner!

Här kommer något ganska ovanligt. Tror inte just denna varit med på tråden tidigare. Här kommer en Snobben M-740. 18. Signerad och med etikett och som "grädde på moset" även med orginalkartongen! Allting i mint kondition. Rosetten ser fortfarande nystruken ut! Håll till godo!
        Mvh. Birger!
        Click image for larger version

Name:	007.jpg
Views:	1
Size:	64,1 KB
ID:	513998Click image for larger version

Name:	002.jpg
Size:	89,7 KB
ID:	513999Click image for larger version

Name:	001.jpg
Size:	48,7 KB
ID:	514000Click image for larger version

Name:	003.jpg
Size:	84,8 KB
ID:	514001

Comment

• Ingen dålig Snobben med koja, dom kanske sticker en bit i pris.

Mera bilder och film önskar jag oxå från Marcolin!
          Hirvi
          SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

• Hej Hirvi!

Tack! Riktigt kul oxå med orginalkartongen. Stack iväg en del gjorde den men den är nog ändå värd sitt pris! En riktig höjdare i min samling är den i vilket fall!
            Mvh. Birger!

Comment

• Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
              Hej Hirvi!

Tack! Riktigt kul oxå med orginalkartongen. Stack iväg en del gjorde den men den är nog ändå värd sitt pris! En riktig höjdare i min samling är den i vilket fall!
              Mvh. Birger!
              Kul med någon guldnuggets i samlingen
              Hirvi
              SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

Här kommer en riktigt häftig kyckling! Denna fick jag hjälp med att hitta av Alegni! Så den får jag tillägna henne!
                Kul att kycklingen hittade hem till dig, och att den blev en favorit! Grattis!

Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
                Här kommer något ganska ovanligt. Tror inte just denna varit med på tråden tidigare. Här kommer en Snobben M-740. 18. Signerad och med etikett och som "grädde på moset" även med orginalkartongen!
                Det här var spännande! Snobben med sin hundkoja! Det snubblar man inte över varje dag!!! Stort grattis! Och tack för fina bilder!
                Verkar vara ett finurligt sätt att vika upp kartongen så att det blir en hundkoja, läckert!

Comment

• Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
                  Kul att kycklingen hittade hem till dig, och att den blev en favorit! Grattis!

Hej Alegni!

Ja, stort tack för tipset. Du vet ju att jag ständigt söker kycklingar och den här verkligen fantastisk, så stort tack för den!

Det här var spännande! Snobben med sin hundkoja! Det snubblar man inte över varje dag!!! Stort grattis! Och tack för fina bilder!
                  Verkar vara ett finurligt sätt att vika upp kartongen så att det blir en hundkoja, läckert!
                  Att hitta både en Snobben men även själva orginalkartongen är ju bara helt underbart. Det känns verkligen som en fullträff! Här får man ju också med en unik del av historia. Det är ju ganska lätt att förstå att den här produkten föll den Amerikansk köparen i smaken. Kartongen är ju helt klart gjord för den Amerikanska marknaden. Undrar om det fanns likadan boxar avsedda för den svenska marknaden?

Mvh. Birger!

Comment

• Hej FM-Vänner!

Här kommer en B-15 220. Härlig gul sand och bubbel-effekt! Drar lite i grått beroende på hur ljuset faller in! Håll till godo!
                    Mvh. Birger!

Name:	008.jpg
Size:	53,2 KB
ID:	514124Click image for larger version

Name:	012.jpg
Size:	97,8 KB
ID:	514125Click image for larger version

Name:	010.jpg
Size:	114,3 KB
ID:	514126

Comment

• Härlig färgeffekt på firren Birger!

Ett stort grattis också till din Snobben med tillhörande hundkoja,vilket guldkorn i samlingen
                      Loppisadiktus

Comment

• Hej Gaspadin!

Tack! ja visst är det underbart med en snobben i fint skick men dessutom en orginalkartong. Det är ju en riktig fullträff som samlare! Jag är så glad!!!! Själva presentkartongen är dessutom väldigt fiffigt gjord med många små överraskningar! Helt underbar!

En B-15 i detta skick är ju heller aldrig fel, den fyller helt klart sin plats.

Mvh. Birger!

Comment

• Nu tycker jag det är dags för en gissning igen!
                          Inte så anmärkningsvärd som Birgers Snobben men jag kände mig särskilt lyckosam när jag hittade denna

Name:	gåta_2.jpg
Size:	52,1 KB
ID:	514143
                          Loppisadiktus

Comment

• Ursprungligen postat av Gaspadin Visa inlägg
                            Nu tycker jag det är dags för en gissning igen!
                            Inte så anmärkningsvärd som Birgers Snobben men jag kände mig särskilt lyckosam när jag hittade denna
                            Vad är det du har hittat? Vad ser vi på närbilden? Öron???
                            Jag har inte en susning men det hindrar mig inte att slänga iväg en vild gissning ..... en katt???

Comment

Här kommer en B-15 220. Härlig gul sand och bubbel-effekt! Drar lite i grått beroende på hur ljuset faller in! Håll till godo!

Fina bilder!

Den var läcker, fin färg! Det är väl ambra+rök.

Comment

• Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
                                Vad är det du har hittat? Vad ser vi på närbilden? Öron???
                                Jag har inte en susning men det hindrar mig inte att slänga iväg en vild gissning ..... en katt???

Inte så lätt men visst är det ett par öron,inte på en katt dock!
                                En lite ledtråd finns i min formulering till bildinlägget
                                Loppisadiktus

Comment

Working...
                                X