Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Teddybjörnar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Tema: Teddybjörnar

    Det finns säkert fler än jag som inte haft hjärta att göra sig av med barndomens käraste vänner. Vore kul att se vad ni hade för nallar som små.
    Här kommer en bild på de av mina som fortfarande håller ihop och som inte mamma lyckades smussla undan i soppåsen när jag fick en ny. Den med kläder är helt blanksliten och håller inte ihop utan kläder. Övriga är också välslitna och har sina skavanker som lösa ben och armar.
    Men jag älskar dem än idag.
    Den vita är i fårskinn, handsydd av mormor och de övriga är köpta.
    Bifogade filer
    Utmaningen börjar där vägen slutar

  • #2
    Kul initiativ, Jeeper!
    Min favvonalle har hängt med i alla år, luggsliten och halvblind i dag, men trivs fortfarande som en björn med tassen i honungsburken...
    Bifogade filer

    Comment


    • #3
      Den här tråden fick aldrig någon luft under tassarna, men jag lägger i alla fall in två nallar från 1950-talet.

      Här kommer den första - nalle med ljud/brummande ljud
      Bifogade filer
      Last edited by alegni; 2011-04-28, 17:58.

      Comment


      • #4
        Här kommer nästa nalle, från 1950-talet.
        Bifogade filer

        Comment


        • #5
          Den här nallen c:a 50 cm hög vann mina barn på lotteri i slutet på 70-talet.
          Bifogade filer

          Comment


          • #6
            Vilken av dom söta nallarna är Fredriksson ? Alla nallar har/hade ju namn.

            /Urban

            Comment

            Working...
            X