Kör en till i kväll
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
En stilla undran
Collapse
X
-
Den var fläskig, men jag undrar hur dom har tänkt sig att man ska kunna använda spisen utan att dö av värmeslag.Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inläggHar heller inget tyvärr, men onekligen ett fantastiskt material som kommer tillbaks mer och mer. Vad sägs om denna bamsiga spis/bakugn
.
http://www.nunnauuni.com/svenska/tuo...te.html?id=469
Man ska leta efter det roliga i livet, det tråkiga får man ändå.
Comment
-
Då får det bli en tillUrsprungligen postat av Susiflätan Visa inläggJösses vad du har i dina gömmor Lars!!!Att man får va som man är,när man inte blev som man skulle...
Comment
-
Att fynda på loppis är nog svårt, när det gäller gamla sakerUrsprungligen postat av luchur Visa inläggAv så mycket som du visar upp så tror jag nog att du har rensat marknaden
Om inte annat så har du definitivt fått oss andra att få upp ögonen för detta vackra material och loppisarna kommer nog hädanefter vittras rejält 
Men fann denna i en fynd låda på en auktion för några år sedan
Tror jag gav 20 kr för hela lådanAtt man får va som man är,när man inte blev som man skulle...
Comment
-
Du har sprungit på en hel del Lars. Vill inte påstå att jag direkt sprungit benen av mig efter föremål av täljsten men allt för ofta dyker dom inte upp.
Har visserligen bara sprungit på auktioner och loppisar sen 1968 så än finns chansen. Har faktiskt kvar den första saken som jag köpte 1968 på en auktion i Vadsbo Härad.
Comment
-
Är nästan aldrig täljsten i mortlarUrsprungligen postat av Kecke Visa inläggTänkte visa en mortel men blev tveksam.
Är det täljsten i alla dessa gamla mortlar?Att man får va som man är,när man inte blev som man skulle...
Comment
Comment