![]() |
|
|||||||
| Registrera | FAQ | Länkarkiv | Forumregler | Medlemslista | Kalender | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1901 | |
|
Seniormedlem
Reg.datum: Dec 2008
|
Hej Maria!
Det stämmer att etiketten på min tupp är likadan som den alegni visar, även fast min är lite mer skamfilad. Spännande att höra om du har info om den. Citat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#1902 |
|
Änglahund
Reg.datum: Aug 2005
|
Tackar för fina bilder på Reijmyre etiketten, nej jag har ingen info att komma med, men jag tyckte det var spännande att se en ny etikett.
|
|
|
#1903 |
|
Seniormedlem
Reg.datum: Nov 2009
|
"glaskross"
Hej Simco!
Grattis till din fina "kross" fågel , hoppas att dammsugaren kommer att fungera riktigt bra nu ett tag!![]() Mvh. Birger! |
|
|
|
|
|
#1904 |
|
Seniormedlem
|
Hej Gaspadin!
Vilka härliga bilder, man blir bara så glad av dem. ![]() Mvh. Birger! |
|
|
|
|
|
#1905 |
|
Seniormedlem
|
Citat:
Ursprungligen postat av birger så får jag väl helt enkelt gissa lite! Reijmyre eller Eneryda om vi håller oss i Sverige annars får det väl bli Murano. Birger, intressant att du gissar på Eneryda glasbruk. Har du sett någon liknande svan, med etikett från Eneryda glasbruk? Är det någon som kan bekräfta om Eneryda glasbruk gjort liknande svanar? Hej Algni! Hur tänkte jag? Jag tänkte helt enkelt direkt på bröderna Marcolin och med tanke på att de båda varit på Reijmyre och att dessutom den första etiketten på FM-konstglas benämns Eneryda så gissade jag på att det kunde finnas ett samband där. Jag har själv aldrig sett någon sådan svan med etikett ifrån Eneryda och vet således ej om de gjort någon liknande svan där. Angående båten och sockeln så skickar jag med några bilder så att du får lite mer kött på benen. En undran jag hade var också om båten faktiskt också såldes på sockel men jag har inte tillgång till någon sådan katalog i det fallet. Mvh. Birger! |
|
|
|
|
|
#1906 | ||
|
FM Konstglas Marcolin
Reg.datum: Feb 2007
|
Citat:
Fin katt, och åter igen syns de fina ögonen, men jag förundras över att ingen annan lyckats förmedla detta så bra på bild tidigare. Snyggt jobbat, Cina ... och tack! Citat:
Du får premiärfota fågeln med din nya kamera! Oj, den etiketten var sannerligen sliten ... jag har inventerat mina etiketter och det bör vara en sådan här som sitter på din fågel!
|
|
|
|
#1907 | |||||
|
FM Konstglas Marcolin
Reg.datum: Feb 2007
|
Citat:
Citat:
==================== Citat:
Citat:
Citat:
Eneryda glasbruk är ett separat glasbruk i Eneryda. Färe-Marcolin Konstglas AB började sin verksamhet i Eneryda, alltså geografiskt, på plats i Eneryda. Sedan flyttade dom till Ronneby, och då fortsatte dom verksamheten i Ronneby. FM Konstglas Eneryda kan aldrig vara ett sidospår. FM Konstglas Eneryda och FM Konstglas Ronneby är ett och samma glasbruk/företag. 1984 (med ansökningsdatum 1983) inregistrerade Färe-Marcolin Konstglas AB ett nytt varumärke: Marcolin Art Crystal FM, och sålde fortsättningsvis under detta varumärkesnamn. Men företagsnamnet, vid denna tidpunkt, var fortfarande Färe-Marcolin Konstglas AB. Det skedde några fler förändringar runt 1988-1989 men det får vi ta en annan gång.....
|
|
![]() |
| Taggar |
| fm konstglas , fm ronneby , färe-marcolin , marcolin , ronneby |
Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 5 (2 medlemmar och 3 gäster)
|
|
| E.B. , Cina PB |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|