![]() |
|
|||||||
| Registrera | FAQ | Länkarkiv | Forumregler | Medlemslista | Kalender | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Seniormedlem
Reg.datum: Oct 2007
|
TV-programmen om "samlare"
Sedan några veckor visar både 3:an och 5:an varsin serie om "samlare". Har ni sett dem? Själv blir jag lätt illamående över att se hur störda människors tragiska situation används för att TV-bolag m fl ska tjäna pengar. Men visst, ingen tvingar dem att ställa upp i programmen..
"Samlare" tycker jag är en felaktig benämning på dessa människor. De verkar mest vara intresserade av att lagra så mycket skräp som möjligt. Båda programmen går på torsdagar, kl 20:00 och 22:00. |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Gammgubbe
Reg.datum: Jan 2006
|
Citat:
|
|
|
|
#3 |
|
Seniormedlem
Reg.datum: Mar 2010
|
Jag blev skrämd, usch, men det ligger mkt mer bakom ett sådant samlande , för det mesta är det ju bara saker de inte kan slänga, men vissa hade ju mitt i denna otroliga röran även, ex en som också SAMLADE på alla utgåvor av ngn speciell docka eller ngt sånt, men för många som det blir sån sjuklig överdrift för, ligger mycket tragik ofta, flykt från som man inte orkar eller av andra orsaker inte tar itu, det kan vara så mkt olika saker som sorg, dåligt äktenskap, ensamhet(vanligt), meningslöshet, i vissa fall ska man nog tänka efter, om det är mkt o olika saker, varför samlar jag ??
Men de flesta av dessa människor har gått över gränsen till det "normala", vem som nu kan förklara vad det är??? Det känns skönt att få användning för sina kuratorserfarenheter igen. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Seniormedlem
Reg.datum: Oct 2009
|
Hallå Hosse,
Tack för tipset, kollade ett program igår kväll. Tragiskt. Men jag vill inte kalla de här stackars offren för samlare, per definition. Samlare har en målbild, som Annestig och du, man förvärvar föremål för att göra bilden klarare och mer komplett. Iband komplett tokigt, men ändå. Nej, jag sett programmet två gånger, första och sista. Appropå samlare, i USA kan samlare får rabatt på premien för livförsäkringen. Jo det är säkert. Samlare lever längre enligt statestiken. I alla fall ett rikare liv är min personliga kommentar. So long... |
|
|
|
![]() |
Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
|
|
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|