Den här tycker jag är fin, men jag vet inget om den. Hjälp?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
rörstransterrin rakstämplad
Collapse
X
-
Absolut ingen fara!
Jag har flyttat din Rörstrandsterrin till rätt kategori. Det skulle vara jättebra om du skulle kunna lägga in en bild på stämpeln också. Den kan säga en hel del om ålder, om den har versaler eller gemener. Sedan får du säkert bra svar från forumets Rörstrands-kännare.
Mvh Simco
Comment
-
Hallå,
Trodde att det kunde vara "Svalan" (1897-1925), flintgods med grön eller blå gravyr,
men en koll på tradera berättar att det nog är en annan servis. Om terrinen har ett namn bör det ha någonting med fågeln att göra. Kanske Tärna eller Sparv och Bella är ganska lik.
Nej, jag vet inte.... so long...
Comment
-
Jag får pippi!
Ja vad kan det vara för en liten sparv det här? Tack goa, goa ni för förslag. Jag försöker hitta den på tradera men lyckas ej, har Ni en sida?Last edited by hallinskan; 2012-02-02, 14:11.
Comment
-
Hallå igen,
Jag tror nog att en servis med så ståtlig terrin har ett namn, för namn sålde/säljer.
Det finns många sätt att söka info på tradera. Jag testade med att söka på Röstrand Svalan, och fick många träffar, men inte rätt. Så kan man lägga till sökordet tallrik etc.
Eller, vad skulle du själv skriva i annonsen om du ville sälja terrinen. lycka till...
Comment
-
I boken (eller snarare häftet) "Rörstrands Dekorer" finns denna dekor på bild på sidan 75. Det står bara "Koppargravyr 1890-tal" under bilden. Jag har inte sett dekoren någon annanstans än i detta häfte. Jag antar att det var en namnlös dekor?
Det lustiga är att jag väntar leverans vilken dag som helst nu av en tallrik med denna dekor. Hittade den på Tradera.
Jag antar att du med "rakstämpel" i detta fall menar "Ironstone China" stämpeln? Den lär ju ha förekommit åtskilliga år efter det att den vanliga rakstämpeln försvann.Last edited by Hossbach; 2012-02-02, 17:56.
Comment
Comment