Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Okänd ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Okänd ?

    Har en tavla signerad L Mourey.
    Någon som känner till något om denna konstnär?

  • #2
    Nej. Försök att sätta in en bild så är det lättare att säga något. Ibland är signaturerna påhittade..

    Comment


    • #3
      bilder

      Här kommer konstverket av L.mourey
      Bifogade filer

      Comment


      • #4
        Jag skulle tro att min aning var rätt. Att den här är utförd någonstans i Asien (eller annat låglöneland) och försedd med en signatur som låter bra för oss i Europa.
        Jag har svårt att se något annat här än att den bara är dekoration. Är ramen original? Har du någon aning om hur gammal den är och var den inköptes?

        Comment


        • #5
          Hej jag har en tavla med denna signatur. Konstnärinnan var verksam i Gammelstad utanför
          Luleå. Min mor fick tavlan eller som ersättning för någon tjänst i hemmet. Jag vet inte vilket år ca 1970.
          Last edited by opto; 2010-05-07, 00:06.

          Comment


          • #6
            Ursprungligen postat av snoopy Visa inlägg
            Har en tavla signerad L Mourey.
            Någon som känner till något om denna konstnär?
            Jag har också en tavla av henne, för det är en kvinna, hon bodde då jag bytte till mig den i Varberg. Var hon bor idag har jag ingen aning om men det skulle vara kul att veta. Rolin

            Comment


            • #7
              Ursprungligen postat av Rolin Visa inlägg
              Jag har också en tavla av henne, för det är en kvinna, hon bodde då jag bytte till mig den i Varberg. Var hon bor idag har jag ingen aning om men det skulle vara kul att veta. Rolin
              Hej, många år sedan dessa inlägg skrevs ser jag. Min mor och far umgicks med Lilian när dom bodde i Lule. har ett flertal tavlor efter min fars bortgång som sitter på väggarna. Slutet på 60 talet blev dom bekanta med varandra.
              Hälsningar
              bobban

              Comment

              Working...
              X