Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ABP ? hjälp mig???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • ABP ? hjälp mig???

    jag fick ärva en liten ask av tenn av min far när han gick bort

    Asken är relativt vanlig men (fötterna) är lite tass aktiga,och på själva locket är det en bock eller en get som stegrar...under till är det signerat ABP tror ja med skrivstil och sen står det tenn, sen är det som en liten stämpel med 3 bock eller get ansikten antar jag,sen står det någon krumilur tror det är antingen B eller m och sen siffran 8,,,,,,,är det någon som kan hjälpa mig med något iallafall haha letat efter svar men hittar inga..skulle bara vara kul att veta.(Linda
    Bifogade filer
    Last edited by infected; 2008-03-11, 21:53.

  • #2
    kolla denna länk


    lycka till
    Varför göra livet krångligare än vad det är.....

    Comment


    • #3
      Promblemet är att stämpelskyldigheten för tenn upphör 1913 så stämplarna kan egentligen se ut hur de vill på nyare tennsaker.
      Om det är frågan om en årtalsstämpel du beskriver är B 8 = 1928 och M 8 = 1938. Utan bild blir det svårt att avgöra, men båda årtalen ligger alla fall i en tid då tenn var tämligen populärt.

      Comment


      • #4
        Tassfötter låter mer som 30-tal än 20-tal - men det är kanske som du förstår hopplöst att egentligen säga något utan bild.

        Comment


        • #5
          Hej igen!
          Tror inte att det är 1928. 1938 skulle det däremot kunna vara, det ser ut som typiskt 30-talstenn - fast du måste nog visa bättre bilder på stämplarna.
          Efter 1912 måste inte svensk tenn stämplas i enlighet med några förordningar, så det gör det lite svårare att veta om det verkligen handlar om en vanlig årtalsstämpel.

          Comment

          Working...
          X