Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ikealampa från 70-talet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ikealampa från 70-talet

    Jag har en lampa som mina föräldrar köpte på Ikea i början av 70-talet. Den ser ut som en stor glödlampa med mässingsfot. Jag har inte sett nån liknande (förutom nytillverkade) Jag vill gärna veta vad den heter och om den kan tänkas ha nåt värde?
    Bifogade filer

  • #2
    Hejsan nina77!

    Jag har tyvärr inte någon information om vad den heter. Vet faktiskt inte om det finns något samlat verk med alla saker som passerat Ikea!? En ren gissning från min sida på värdet är att det är ringa. Skulle tro att du kan få någon hundralapp på tradera, men man vet ju aldrig.

    Mvh
    MonsterM

    Comment


    • #3
      En liknande lampa

      Hej,

      Här kommer en liknande lampa, 47 hög och är köpt i en lampaffär på -70-talet men har dålig koll på om det är någon speciell som gjort den
      Bifogade filer

      Comment


      • #4
        På jakt efter Glödlampe lampan

        [QUOTE=Juliette;250235]Hej,

        Hej! Blev precis medlem för att jag hittade denna tråd då jag letade efter precis en sån lampa!
        Missade precis min chans att köpa en på tradera och jag har letat hur länge som helst efter en. Och nu kan jag inte släppa den. Jag undrar helt enkelt ifall någon av er skulle vara intresserade av att sälja eran glödlampe-lampa?

        Comment

        Working...
        X