Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skafferiplock.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Skafferiplock.

    Kikade runt lite i min mapp "gamla flaskor och dylikt" eftersom det var ett tag sedan. Fann då den här bilden som är framkommen i flatbäddscannern strax innan digitalkameran inköptes. Knappt två år sedan alltså, buteljen är en knoppöl av 2/3 liters volym helt utan märkning på halsen, det enda som finns är det bilden visar under flaskan. Ingen vanlig sak precis, skulle väl snarare säga djäkligt ovanlig. Dock finns det en nackdel när man införlivar en raritet i samlingen, nämligen vad ska man söka nu då! Samlarens dilemma in prydno, påminner lite om moment 22 faktiskt.

    Som tur är finns det andra samlare i samma sits, detta innebär att det ur samlingarna kan plockas saker för att byta ur andra samlares radvis uppställda mysprylar. Och vips, alla äro lyckliga i och med att det man tittat sig mätt på ersättes av något nytt och stimulerande, alla till gagn alltså, d.v.s. om man inte samlar fanatiskt och låter det som en gång ställts i samlingen vara heligt och får ej rubbas. Denna mentalitet är i princip samma som de vilka inte för tillfället älskar Jyllandsposten.

    Med from förhoppning om att samtliga läsare, av dessa i all hast nedskrivna rader, fortsättningsvis får en god fredagskväll!

    Eder variable diggare Mr L.

    PS 766, akta frontpansaret på T-34:an!
    Bifogade filer
    --I de blindas rike är den enögde kung.--

  • #2
    Ja den är nog inte lätt att få tag på, själv har jag bara den vanliga
    SÖLJE märkningen på min.
    Men då har jag ju mer att finna kvar också och när jag ser på min
    samling är jag många år och slit ifrån något moment 22 i samlingen.

    Men om man fick allt man vill ha lätt och på kort tid, vore det roligt?
    Nej! Det vore inte det i mitt tycke.
    Bifogade filer

    Comment


    • #3
      Sölje Ja ja då får man väl leta lite till
      Ha en trevlig fortsättning på fredagen och den stundande helgen
      mvh Lasse

      Comment


      • #4
        sNYGG FLASKA DENDÄR sÖLJE...
        Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?

        Comment


        • #5
          Hos mig ramlade det ner ett trevligt paket med posten idag. En precis likadan 2/3 flaska helt utan bröstmärkning, men med Sölje Glasbruk i botten. Kul att det ramlar in en del ovanliga flaskor här i huset.

          Förresten, någon som har en idé om varför dessa var omärkta? Kan det vara exportflaskor tro?

          Själv så laddar jag nu för att hitta en halva Bromö, av engelsk modell såklart Då lär man ju inte sluta letandet på ett tag har jag en känsla över!
          Last edited by E.B.; 2007-07-26, 14:51.

          Comment


          • #6
            Ja du har att göra E.B !! Apropå omärkta - de knoppöl med enbart volymmärkning på bröstet, var kom de ifrån?
            Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

            Comment

            Working...
            X