Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kopp, nån som vet något?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Kopp, nån som vet något?

    Nån som har information om denna kopp.
    Namn och gärna formgivare.
    Mitt hopp står till Peter S
    Bifogade filer
    Credo Elvem ipsum etian vivere.

  • #2
    Jag förstår det, men måste göra dig besviken. Jag har varken sett namn eller formgivare till dessa. De är handmålade och har kommit ut i ganska små serier. Tänkbar är bl.a. Bibbi Breger, men jag vet faktiskt inte.

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av Peter S
      Jag förstår det, men måste göra dig besviken. Jag har varken sett namn eller formgivare till dessa. De är handmålade och har kommit ut i ganska små serier. Tänkbar är bl.a. Bibbi Breger, men jag vet faktiskt inte.
      ok, tack Peter.
      Har du sett modellen förr då?
      Credo Elvem ipsum etian vivere.

      Comment


      • #4
        Jodå, det är Gustavsbergs "normala" frukostkopp under sent 50-tal tidigt 60-tal. Det finns många olika målade dekorer på den, liknande din.

        Comment


        • #5
          Nu blir jag förvånad. 50-60-tal menar du Peter!! Hade själv gissat på tidigt 40-tal, kanske tidigare ändå. Örat där och den via öppningen samt dekoren ger inte alls intryck av din angivna tidsperiod.
          Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

          Comment


          • #6
            Ursula Printz har gjort en del handmålade koppar för Gustavsberg, men de brukar vara på en rund modell och hon var främst verksam på 40-talet. Därav min kanske något haltande tidsanalys. Men det kan vara så som du skriver.

            Comment

            Working...
            X