Det är olika, ibland har jag rätt och ibland har du fel
Jaha!
Då har det blivit en samling......
En liten 6 cm i millefioreteknik med stavarna ganska jämnt avkapade med kulslipning under.
Ålder vetesjutton,någon?
En märkt God Jul 1903
Senast redigerat av Surmasen den 2012-06-11 klockan 00:24.
Ärvde denna från Morfar.Har ingen aning om ålder eller ursprung men ser ut som att mönstret är inblåst och inte gjutet.
![]()
Är sådana här brevpressar (?) med bubblor nåt som tillverkas i parti och minut någonstans, eller kan man säga var den är tillverkad?
Den är helt plan och jämn i botten.
Vad svårt det är att fota glas förresten, det kommer ju en massa speglingar som man inte räknat med och inte tänker på innan bilden syns i datorn!![]()
Å, vad kul att hitta den här tråden- på så sätt fick jag ju veta att mitt loppisfynd är från FM Ronneby (snäckan), guldig och fin! Men, och nu vet jag att fotot är lite dåligt, kan min lilla uggla i form av ett glasägg också betecknas vara en brevpress - och är det månne någon här som isåfall kan berätta vem som har gjort den och var?
Sprang över den här stora brevpressen (15 cm hög) i form av en droppe på en loppis idag. Trots idogt googlande kan jag inte hitta vem som har gjort den (ej signerad, ingen etikett). Någon som tycker sig känna igen den och kan tipsa mig om vem som kan ha gjort den?
(Svårt att de på bilden, men den har en mörkblå botten och så den där vit-knottringa munk-formade saken svävandes ovanför, med en genomskinlig pärla som svävar ovanför munken! (Den lilla munkformade saken i halsen på droppen är bara en rolig synvilla från den stora munken. )
Riktigt fin liten brevpress med märke efter rörpuntel. Ålder ?
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)