Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FM Konstglas Ronneby / Marcolin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Hej! Här kommer mitt senaste tillskott. Fisken är 19 cm bred och 15 cm hög.
    Den är endast signerad med Marcolin Sweden.
    Bifogade filer

    Comment


    • Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
      bildgåta
      Här kommer bild på ett av mina FM inköp....men vad är det?
      det är alltså inte hela föremålet som jag visar utan bara en del av det!
      .
      Hej!

      Nu kommer äntligen svaret på min bildgåta. Har fullt upp med tråkiga, jobbiga, besvärliga saker som tar upp all min tid och ork, så PES har hamnat i skymundan....men nu ska jag försöka komma igång igen med lite inlägg då och då .... jag behöver lite trevlig omväxling!

      Gaspadin och Hirvi, tack för era gissningar.

      Gaspadin slog huvudet på spiken som den FM kännare hon är, hon såg att det borde vara en groda, och en groda är det! Här kommer några bilder...
      .
      Bifogade filer

      Comment


      • Här kommer dagens inrop av FM Ronneby. En val hel och fin, signerad under, FM Ronneby Sweden och Tarkett Police 1982. L 19cm, H9cm.
        Bifogade filer

        Comment


        • Pjotr: suveränt med informationen om pyramiderna, tack!

          Söffe, Rainbow och Kolmårdstrollet:
          Tack för bilderna, jag tycker det är lika intressant varje gång det kommer in bilder.

          Hinner inte skriva så mycket nuförtiden så jag lägger in några bilder istället, det sägs ju att 'en bild säger mer än tusen ord'!

          första bilden visar V. Nason (Murano) fågel och en Marcolin fågel (till höger),
          sedan en Marcolin fågel

          .
          Bifogade filer
          Last edited by alegni; 2009-06-10, 04:25.

          Comment


          • Rainbow: Jag vet ju att du samlar på svanar så här kommer en svan till dig!

            .
            Bifogade filer

            Comment


            • Nästa bildgåta

              På måndag 15 juni kommer jag lägga in en ny bildgåta!

              Denna gång lägger jag in bild på hela föremålet
              och så får ni gissa vad det är för slags djur.

              Svar kommer på torsdag 18 juni.

              Som ni ser av de senaste bilderna så är jag inne i en 'grå' period och
              bildgåtan kommer vara ett föremål med grå effekt....

              Nu är ni förvarnade! ..... Antar ni min utmaning?

              Comment


              • Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
                Rainbow: Jag vet ju att du samlar på svanar så här kommer en svan till dig!

                .
                Tackar Alegni för den. Jo jag gillar särskilt svanar och fiskar.
                Mycket fina bilder på fåglarna och alla andra djur som varit med tidigare.

                Comment




                • Nu har jag uppdaterat mitt PES-album....

                  Välkommen in och titta!




                  .

                  Comment


                  • Tog ett varv på stan och tittade lite i skyltfönster. Knäppte några bilder med mobilen, det blev tyvärr både blänk och
                    reflexer i bilderna så det är inte så värst bra bilder men ... det visar i alla en del av Marcolins produktion av idag.
                    Det blir svårt att få en överblick eftersom föremålen står huller om buller, dom skymmer varandra!

                    .
                    Bifogade filer

                    Comment


                    • Hittade en skyltfönsterbild till .....

                      .
                      Bifogade filer

                      Comment


                      • Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
                        På måndag 15 juni kommer jag lägga in en ny bildgåta!

                        Denna gång lägger jag in bild på hela föremålet
                        och så får ni gissa vad det är för slags djur.

                        Svar kommer på torsdag 18 juni.

                        Som ni ser av de senaste bilderna så är jag inne i en 'grå' period och
                        bildgåtan kommer vara ett föremål med grå effekt....

                        Nu är ni förvarnade! ..... Antar ni min utmaning?


                        Tog ett varv på stan och tittade lite i skyltfönster. Knäppte några bilder med mobilen, det blev tyvärr både blänk och
                        reflexer i bilderna så det är inte så värst bra bilder men ... det visar i alla en del av Marcolins produktion av idag.
                        Det blir svårt att få en överblick eftersom föremålen står huller om buller, dom skymmer varandra!



                        Klart att vi antar utmaningen,i alla fall jag!
                        Alltid kul med en klurig gåta att lösa


                        Tack för bilderna som du tog i skyltfönstret när du var i stan,kul att se ett urval av den nya produktionen.
                        Fick du en uppfattning om priserna,var några av föremålen prismärkta?

                        Här kommer en bild på min haj som var en julklapp från min kära mor
                        Bifogade filer
                        Loppisadiktus

                        Comment


                        • Godkväll glasvänner!

                          Det skall bli spännande att gissa på bilden alegni....Svårt antar jag.

                          Gaspadin....Mycket läcker Haj...är den omkring 40 cm hög som signeringen skvallrar om.

                          Sänder med en bild på min C675 Svärdfisk som är 31 cm hög

                          Ps. Har äntligen startat ett PES-album....med lite bilder

                          Pjotr
                          Bifogade filer

                          Comment


                          • Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
                            På måndag 15 juni kommer jag lägga in en ny bildgåta!
                            Bildgåtan ligger nu i Lungan så välkommen att börja gissa!

                            Klicka här!


                            Jag har slarvat med att berätta om de föremål jag lägger in, storlek o märkning mm,
                            hinner inte/orkar inte .... utan plockar bilder som jag har sparade i datorn.
                            Har fullt upp med 'jobbiga saker' men om ni undrar över något så fråga, svar kommer!
                            Har precis fått hem en uggla (med grått i) som jag faktiskt tycker påminner lite om
                            Jakob Uggla! Bild kommer så småningom....

                            Jag försöker skriva lite mer senare i veckan!

                            simma lugnt!
                            Last edited by alegni; 2009-06-15, 03:23.

                            Comment


                            • Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
                              Bildgåtan ligger nu i Lungan så välkommen att börja gissa! Klicka här!
                              Nu har alla gissat klart och vi har en vinnare Tingeling. Grattis!

                              För ordningens skull lägger jag in bildgåtan och svaret här i FM tråden:

                              svan - 15cm hög - inskription FM Ronneby Sweden B990

                              .
                              Bifogade filer

                              Comment


                              • Gaspadin och Pjotr, imponerande fiskar!


                                Ursprungligen postat av Gaspadin Visa inlägg
                                Tack för bilderna som du tog i skyltfönstret när du var i stan,kul att se ett urval av den nya produktionen.
                                Fick du en uppfattning om priserna,var några av föremålen prismärkta?
                                från 2-3.000 och uppåt

                                Comment

                                Working...
                                X