Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FM Konstglas Ronneby / Marcolin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Kolmårdstrollet Visa inlägg
    Jag har en likadan hund. Den är i klarglas och turkos. Jättevacker.
    Den har samma signering som den signering du har infälld i bilden. Signeringen sitter under tassarna. FM Ronneby Sweden 041.
    Tack för ditt svar.. intressant
    Det är Bokstaven D och siffror.
    Jag tycker det ser ut som D 41 på en och D 61 på den andra.
    Vi får se om det finns någon som har katalog och som kan fastställa D 41

    Mvh Pjotr

    Comment


    • Det skall nog vara ett D. Nollan var min tolkning.

      Comment


      • Jag har gjort lite efterforskningar och fick fram följande uppgifter från en god vän. D-41 finns med i priskuranten från 1977, då som "Skotsk Terrier". Efter några års frånvaro i priskuranten återkommer D-41 år 1982 men nu som "Svan".
        Bifogade filer

        Comment


        • Hej!

          Tack för ditt svar ...Där har vi lösningen på signeringen D 41

          Kul att vi löser detta

          Pjotr

          Comment


          • D-41

            Här kommer lite mer om Svan D-41.

            Först en bild ur en av Marcolins kataloger, sedan bild på en av mina svanar, D-41.

            När det gäller D-serien så är D-51 det högsta numret jag har noterat.

            .
            Bifogade filer

            Comment


            • Och här kommer min Påskhälsning till alla på PES!
              .
              Bifogade filer

              Comment


              • Guld uggla

                Hej

                Jag läste igenom större delen av er tråd och tycker informationen har varit intressant. Nu är det så att jag söker efter information om hur ovanlig och om det finns något större värde i en FM konstglas uggla med guld inlägg?
                Har ingen bild på den men går säkert att ordna om det behövs. Har sökt på google, tradera osv men inte hittat denna uggla så vet inte alls vad den kan ha för värde.
                Någon annan som vet?

                Tacksam för svar
                Mvh Andreas

                Comment


                • Någon som kan hjälpa mig med dessa?

                  Har ärvt dessa från mormor och morfar. Någon som kan berätta om dem? Har försökt leta efter just den stora "pelikanen" (eller vad det är) men inte hittat något om den. Både "pelikanen" och svanen är märkta med etikett men fisken har ingen etikett alls, var kan den komma ifrån?
                  Under stora "pelikanen" står det även B 160-350.
                  Bifogade filer

                  Comment


                  • Vad vet ni om dessa?

                    [ATTACH]38346[/ATTACH][ATTACH]38345[/ATTACH]

                    Tacksam om jag kan få lite info om dessa två glasfigurer.
                    Äpplet har C-86 och fågeln B 916.
                    Jag har dom inte i mina kataloger

                    Comment


                    • Hej Glasvänner!

                      Mipalgo....Det är en Häger B160-350 och den kom som nyhet 1974 i tre olika storlekar
                      250 mm 350 mm 400 mm

                      lasek...Ditt äpple C86 har jag bara en notering om 1987 vet ej när den kom som nyhet,
                      B916 Sparv kom som nyhet 1973 140 mm i tre olika utföranden, Klar, Blå, Violett.
                      Din färgkombination börjades att användas 1974.

                      Mvh Pjotr

                      Sparv

                      Comment


                      • Tack för svaret! Häger heter det ja Min är ganska stor har dock inte mätt den men gissar på 400 mm. Något värde? Är någon intresserad av dem så får ni höra av er, roligare om någon som samlar kan få dem då jag själv inte är så intresserad.

                        Comment


                        • Ursprungligen postat av Pjotr Visa inlägg
                          Hej Glasvänner!

                          Mipalgo....Det är en Häger B160-350 och den kom som nyhet 1974 i tre olika storlekar
                          250 mm 350 mm 400 mm

                          lasek...Ditt äpple C86 har jag bara en notering om 1987 vet ej när den kom som nyhet,
                          B916 Sparv kom som nyhet 1973 140 mm i tre olika utföranden, Klar, Blå, Violett.
                          Din färgkombination börjades att användas 1974.

                          Mvh Pjotr

                          Sparv
                          Tack för informationen.
                          Lasek

                          Comment


                          • Ursprungligen postat av Mipalgo Visa inlägg
                            Tack för svaret! Häger heter det ja Min är ganska stor har dock inte mätt den men gissar på 400 mm. Något värde? Är någon intresserad av dem så får ni höra av er, roligare om någon som samlar kan få dem då jag själv inte är så intresserad.
                            Hej Mipalgo.
                            Lasek är intresserad av dina glasfigurer

                            Comment


                            • Ursprungligen postat av Mipalgo Visa inlägg
                              Tack för svaret! Häger heter det ja Min är ganska stor har dock inte mätt den men gissar på 400 mm. Något värde? Är någon intresserad av dem så får ni höra av er, roligare om någon som samlar kan få dem då jag själv inte är så intresserad.

                              Hej Mipalgo!

                              Jag har skickat dig ett meddelande för någon dag sedan ...Privata meddelanden

                              Mvh Pjotr

                              Comment


                              • Ursprungligen postat av Bloodmoon Visa inlägg
                                Hej
                                Jag läste igenom större delen av er tråd och tycker informationen har varit intressant. Nu är det så att jag söker efter information om hur ovanlig och om det finns något större värde i en FM konstglas uggla med guld inlägg?
                                Har ingen bild på den men går säkert att ordna om det behövs. Har sökt på google, tradera osv men inte hittat denna uggla så vet inte alls vad den kan ha för värde. Någon annan som vet? Tacksam för svar
                                Mvh Andreas


                                Hej och välkommen!

                                Utan en bild så är det omöjligt att säga något.

                                Har ugglan etikett och/eller någon inskription i botten? Storlek?


                                .

                                Comment

                                Working...
                                X