Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FM Konstglas Ronneby / Marcolin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • läcker bild

    Comment


    • Mycket snygg grupp Rainbow!
      Loppisadiktus

      Comment


      • Gaspadin och Rainbow! Tack för fina bilder!

        .
        Bifogade filer

        Comment


        • Hej! Det har varit många otroligt vackra bilder på Fm-tråden i år.

          Mina tre absoluta favoriter är: Alegnis julkort (inlägg 851 sid 86).
          Bilden fångar en härlig julstämning i en perfekt komposition.

          Pjotrs kort på tigern (inlägg 619 sid 62). Mycket fin skärpa och ljus
          som framhäver tigerns härliga färger.

          Katjats andra bild på valrossen ( inlägg 405 sid 41). Ljuset underifrån
          ger valrossen en väldigt vacker lyster.

          Comment


          • Visst har det varit massor med fina bilder under året!

            Det är så trevligt med alla bilder för det ger ju inblick i FMs produktion.....och jag hoppas att det kommer massor med bilder nästa år också!
            Fota helst mot en neutral bakgrund. Tyvärr finns det också ibland föremål/färger runtomkring som kan reflekteras. Jo då, jag har haft speglingar i bilderna som kommit från t.ex. en flaska diskmedel Yes (grön), från röda klämmor som jag avänt för att hålla fast bakgrundpappret ....för att inte tala om lampor och fönster. Glas är inte lätt att fotografera! Min snögubbe var oerhört svårflirtad innan han ville vara med på bild men rekvisitan var bra eftersom den var ätbar! Smaskens! OBS! dom små grisarna på mina julmotiv är från Italien och inte ätbara! Ifall ni undrar.....

            Här kommer några brevpressar, FM så klart!

            .
            Bifogade filer

            Comment


            • Ursprungligen postat av Rainbow Visa inlägg
              Marcolinfirren har simmat ut på djupare vatten.
              Jätteläcker bild!


              Här kommer ett akvarium, dock ej mitt akvarium ... men man kan ju önska!


              .
              Bifogade filer
              Last edited by alegni; 2008-12-26, 04:36.

              Comment


              • Hej!

                Här kommer en nykomling till min samling
                Jag är mycket nöjd med den för den har otroligt välgjorda detaljer.
                Designad av Rune Strand
                Signerad: FM Ronneby Sweden R 4
                Etikett: Genuin Handmade FM Art crystal Studio line Ronneby Sweden
                Höjd 12 cm & 13 cm bred vikt 1,4 kg
                Kristallklar

                Pjotr
                Bifogade filer

                Comment


                • Mycket läckert lejon Pjotr. Designen är magnifik.

                  Skickar med en bild på mitt lejon.
                  Bifogade filer
                  Last edited by Rainbow; 2008-12-29, 22:26. Anledning: Vill lägga in en bild också.

                  Comment


                  • Hejsan alla FM vänner!
                    Jag har ett glaspäron som är ganska tungt och stort, med guldflagor i, undrar om detta är någon av Marcolin brödernas design och under vilka år det tillverkades? Mitt päron har ingen signatur eller etikett, men är i superfint skick, det enda som är lite speciellt med mitt är att två av bubblorna sitter i hop i rutmönstret, brukar den "missen" förekomma ofta?
                    Ha en trevlig dag!
                    Mvh Simco
                    Bifogade filer

                    Comment


                    • Vackert päron, kanske någon vet om det är Marcolin,
                      blåsorna är ju gjorda i en taggig förblåsarform (kan vi kalla den)
                      när det nya glaset tas upp ur degeln, då fylls inte hålen med glas,
                      då blir detta blåsmönster, att det blev två ihop, det är inte mycket man kan styra över, det händer.
                      Hirvi
                      SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

                      Comment


                      • Hej! Visst är päronet från Marcolin. De brukar ha en FM-etikett.
                        Själv har jag ett guldpäron som är signerat B633. Jag tror att
                        b:et står för att det är designat av Benito Marcolin. Signeringen
                        är förmodligen som ett artikelnummer. Enligt Fm katalogerna från
                        70-80 talet börjar vissa artikelnummer på bokstaven b.

                        Denna duva flög in till mig i morse .
                        Bifogade filer

                        Comment


                        • Tack för svaren!
                          Kul att veta! I ärlighetens namn tänker jag sälja mitt päron, jag har bara en del och samlar inte direkt på glassaker även om jag är riktigt imponerad av era pjäser och fina foton här på PES, det kanske är någon som saknar ett guldpäron till sin samling som kanske uppskattar det mer än jag. Jag har ingen aning om vad det är värt men jag får väl sätta ett utropspris och se vart det hamnar. Jag älskar att gå på loppisar och i bland fastnar jag bara för saker, även fast det inte är min inredningsstil, och tycker att det är intressant att lära sig om olika designers och få lite historia bakom olika föremål. Hoppas att ingen tog illa upp nu! Jag önskar er alla ett riktigt Gott Nytt År!

                          Comment


                          • Hej! Här är ytterligare en bild på Marcolinfisken.
                            Den verkar trivas i korallrevet .
                            Bifogade filer

                            Comment


                            • Fantastisk bild! Är du fotograf? Du skulle göra en egen katalog, får man fråga vilket program du använder är det photoshop?
                              Mvh Simco

                              Comment


                              • Hej! Jag är en glad amatörfotograf . Det tog lång tid att
                                få fisken simma mot mig...skämt åsido bilden på korallrevet
                                är en gratisbild från nätet. Sedan är det bara att lägga in
                                fisken med hjälp av photoshop.

                                Comment

                                Working...
                                X