Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FM Konstglas Ronneby / Marcolin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Buddha

    Har haft denna under annan rubrik, men lägger in den här nu, där den ska vara.
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

    Comment


    • Länkar in bilden för ordningens skull:
      /Admin
      admin@precisensan.com

      Comment


      • Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
        Har haft denna under annan rubrik, men lägger in den här nu, där den ska vara.
        http://www.precisensan.com/antikforu...ad.php?t=11617

        Jaha, denna hade du gömt undan under en annan rubrik! Vilken tur att jag inte såg detta för då hade jag tagit det direkt och kunnat förstört gissningsleken för er andra!

        Det är Buddha, artikelnummer M-566, och den ska enligt katalogen sitta på en sockel. Din verkar ha förlorat sin sockel om det nu inte även såldes modeller utan.
        Hur ser förresten etiketten ut på din Buddha?

        Jag har en bild på en Buddha, i en annan färg, sittandes på sin svarta sockel. I mitt tycke en ganska gräslig figur! Vissa föremål tilltalar mig inte men vi gillar ju inte alla samma saker och tur är väl det! Jag tycker i alla fall att det är tur att t.ex. jag och Pjotr inte riktigt har samma smak när det gäller FM för då skulle vi alltid "kämpa" (på auktioner) om samma saker.....

        .

        Comment


        • Buddhas fysiska uppenbarelse har ju aldrig varit särskilt tilltalande, men det budskap bilden sänder är desto vackrare.
          Här en bild på etiketten oxå.
          Bifogade filer
          Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

          Comment


          • Buddhan hade kunnat få bo hemma hos oss.
            "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
            Konfucius

            Comment


            • Den skulle passa här också. Jätteläcker tycker jag.

              Comment


              • Hej! Här kommer senaste tillskottet. Den liknar en schäfer.
                Signeringen är bara Fm Ronneby. Höjden på hunden är 14 cm.
                Bifogade filer

                Comment


                • Hej Äjth,

                  Din Buddha ser väl "något" bättre ut som syrad eller frostad. Den jag har på bild är rosalila i färgen,
                  antar att det kan vara neodymium, jag har lagt in ett album här på PES med dom bilder jag har.......

                  Appropå frostad/syrad? Är det skillnad på frostad och syrad, och vad är i så fall skillnaden?
                  I katalogen så står det betr. Buddhan: klar-syrad

                  På ett annat föremål (isbjörn B-6) står det i katalogen: klar-frost resp. klar-syrad.
                  I en annons har jag sett en annan benämning: klar-sand.
                  Jag förmodar att min isbjörn är klar-sand?

                  .
                  Bifogade filer

                  Comment


                  • Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
                    Din Buddha ser väl "något" bättre ut som syrad eller frostad. Den jag har på bild är rosalila i färgen,
                    antar att det kan vara neodymium, jag har lagt in ett album här på PES med dom bilder jag har.......


                    .
                    Skulle vara kul om du kunde lägga in en bild på din budda.

                    Läcker isbjörn ser nästan ut som nysnö inuti!

                    Jag gjorde en ny tråd och frågade efter ursprunget på en vad jag trodde var en snigel,men som med lite hjälp visade sig vara en tjur
                    Länk till tråden:

                    Kan den vara gjord av Fm konstglas?
                    har samma färg som en fågel som jag visat tidigare i tråden.
                    Bifogade filer
                    Loppisadiktus

                    Comment


                    • Jag tror ju på FM och snigel, vore kul att se den i annan vinkel.
                      Hirvi
                      SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

                      Comment


                      • Snigel eller tjur,ja det är frågan!
                        Här är några fler bilder på vad det nu än är
                        Bifogade filer
                        Loppisadiktus

                        Comment


                        • Jodå, jag håller på snigel, stödet under magen var ju ett måste
                          för att hålla uppe denna pjäs.
                          Hirvi
                          SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

                          Comment


                          • Ja du vet ju vad du pratar om
                            Den väger ca 1,5kg så det är klar att det behövs lite stöd att hålla uppe den.
                            Om den var helt plan i botten skulle den nog inte vara lika fin tror jag.
                            Vet inte vad jag ska tro,har sett den som en snigel ända fram tills idag när jag lade ut den och flera här på Pes sa att det är nog en tjur...
                            Kan inte någon bringa reda i detta kaos?
                            Loppisadiktus

                            Comment


                            • Det är ju som så att denna klack ingår ju i skönheten,
                              en platt snigel i detta läge ger inte mycket.
                              Hirvi
                              SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

                              Comment


                              • Ja det har du rätt i!

                                Skulle vara jättekul om den var gjord av Fm Ronneby.
                                Loppisadiktus

                                Comment

                                Working...
                                X