Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FM Konstglas Ronneby / Marcolin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Gaspadin Visa inlägg
    Nu vet jag,den var lurig
    Det måste vara en C-826 matarlarv!

    Bra gissningar Äjth och Hirvi, tyvärr så var det fel!

    Gaspadin, träffade rätt och det är C-826 larv. Grattis!

    Tyvärr så är den här inte min. Den tillhör en samlare i England som generöst låter mig använda hennes bilder i FM-tråden.

    Larven är 22 cm lång, och drygt 10 cm hög.
    signerad: FM Ronneby Sweden C-826



    Photos are courtesy of Rosemary Pearce
    Bifogade filer

    Comment


    • Hoppla!
      Tror inte jag sett en sådan FM larv tidigare
      Hirvi
      SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

      Comment


      • Ursprungligen postat av Hirvi Visa inlägg
        Hoppla!
        Tror inte jag sett en sådan FM larv tidigare
        Hirvi
        Jag har visat upp en larv tidigare men det är länge sedan.
        inlägg 674: http://precisensan.com/antikforum/sh...ll=1#post75795

        Här kommer bilder på min larv

        25 cm lång, nästan 15 cm hög
        signerad: Marcolin Sweden C-826
        Bifogade filer
        Last edited by alegni; 2011-05-27, 18:02.

        Comment


        • Snyggt alegni! fina bilder, kan möjligen ha sett den tidigare,
          ja bara ett komma på att göra en larv
          Hirvi
          SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

          Comment


          • Ursprungligen postat av Hirvi Visa inlägg
            Snyggt alegni! fina bilder, kan möjligen ha sett den tidigare,
            ja bara ett komma på att göra en larv
            Hirvi
            Tack!

            Ja, att komma på att man ska göra en larv är ganska häftigt! Larven är i mitt tycke alldeles underbar!!!

            Tittade på mina gamla bilder och noterar att vitbalansen är helt åt skogen, men det har jag justerat nu, och då ser bilderna ut så här.
            Bifogade filer

            Comment


            • Helt kanon med justeringen!
              Hirvi
              SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

              Comment


              • Karriär !! New Your fotograf !!?

                Det händer när jag tittar på era foton att jag märker att jag sitter m hakan

                tappad rakt ned.

                Det finns såå mycket vackert så det inte är klokt !!!!!!!!

                Och att sedan justera, ha synen för hur det blir bäst fotomässigt, men där kommer

                vi ju in på en annan konstart, foto ! När jag såg en riktig närbild på larven (som f ö är väldigt fräck, vilken fantasi,)

                Jo, då såg jag framför mig en tavla i en kontorsbyggnad, Manhattan NY,den jag tänker på nu är du alegni, du har ju en fotokarriär framför dig, om du vill. Lovar, med din go så är det helt möjligt !! Birger, du ligger inte långt efter.

                Sen vill jag (det är så många) men den underbara, om det var kyckling ?? Oväsentligt,

                eg, men ametistögon, en liten "tår" o guldstoff, toppenhärlig !!!


                En sista jag vill nämna nu är snobben m originalhus o allt; take care, det har du igen en dag.

                Jag hänger verkligen med i denna, den intressantaste o i särklass vackraste dokumentationen på pes,
                enligt annestig

                Comment


                • Min FM nr 2

                  Köpte idag min andra FM-pjäs, lite kul tyckte jag den var. Hur försökte luska ut när den kunde vara gjord, 70-tal kan det stämma? Kollade igenom de första 100 sidorna men hittade den inte så jag hoppas att den inte har varit med förut. Inte det bästa kortet jag tagit men den lågt stående solen ställde till det.
                  Bifogade filer
                  Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

                  Comment


                  • Ursprungligen postat av annestig Visa inlägg
                    Det händer när jag tittar på era foton att jag märker att jag sitter m hakan tappad rakt ned.
                    Och att sedan justera, ha synen för hur det blir bäst fotomässigt, men där kommer
                    vi ju in på en annan konstart, foto !
                    Jo, då såg jag framför mig en tavla i en kontorsbyggnad, Manhattan NY,den jag tänker på nu är du alegni, du har ju en fotokarriär framför dig, om du vill. Lovar, med din go så är det helt möjligt !!
                    Hej Annestig,

                    Tack för kommentaren om mina bilder. Jag har en gammal kamera, men jag bemödar mig att få till det! Att fota glas är knepigt men roligt!
                    När jag tittar på de föremål som jag fotar vill jag att ni, i FM-tråden, också ska se det jag ser. Vissa föremål är svårfångade på bild, men tanken för mig är att bilden ska framhäva föremålet, så ni också får njuta av det.

                    Jättekul att du gillar FM-tråden, det värmer att höra!

                    Comment


                    • Ursprungligen postat av Tingeling Visa inlägg
                      Köpte idag min andra FM-pjäs, lite kul tyckte jag den var. Hur försökte luska ut när den kunde vara gjord, 70-tal kan det stämma?
                      Hej Tingeling,

                      Premiär i tråden! Spännande! Denna har jag inte sett förut. Jättekul att få se, tack!

                      Jätteroligt att den är välbevarad, det är nog många som brutits av under åren.

                      Jag har letat i mitt material, och hittar att detta är artikelnr B-784 Skulptur. När det gäller datering, ca 1970.

                      Vad har du för höjd på den? Totalhöjd, samt höjd på sockeln.


                      Ursprungligen postat av Tingeling Visa inlägg
                      Kollade igenom de första 100 sidorna men hittade den inte så jag hoppas att den inte har varit med förut.
                      Det gör ingenting om något varit med förut. Tidigare bilder kanske har visat en annan färgsättning/etikett/signering, så alla bilder är av värde. Lägg gärna in bilder på allt som ni har, ös på! Det kan aldrig bli för mycket bilder!
                      Last edited by alegni; 2011-06-03, 13:07.

                      Comment


                      • 8 cm hög träkloss, glasgrejen är 30 hög och ihop blev det 34 cm. Kul att jag hittat något du inte sett, Alegni! Hittade faktiskt en Snobben förra året men den gav jag bort samma dag till någon som just startat en FM-samling och behövde lite uppmuntran.
                        Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

                        Comment


                        • Ursprungligen postat av Tingeling Visa inlägg
                          8 cm hög träkloss, glasgrejen är 30 hög och ihop blev det 34 cm.
                          Kul att jag hittat något du inte sett, Alegni!
                          Hittade faktiskt en Snobben förra året men den gav jag bort samma dag till någon som just startat en FM-samling och behövde lite uppmuntran.
                          8 + 30 = 34? Hoppsan, nu blev det fel någonstans!

                          Det finns nog en hel del FM som jag inte sett ännu, men tack vare era bilder så upptäcker jag mer och mer.
                          Artikelnummer B-784 finns i några olika varianter, t.ex. Gran, Solros, Troll, Madonna, Spiral m.fl ..... så vem vet, kanske fler bilder dyker upp och berikar FM-tråden! Jag hoppas det!

                          Att få en Snobben som uppmuntran går inte av för hackor! Det var väldigt omtänksamt!


                          Ursprungligen postat av Tingeling Visa inlägg
                          Köpte idag min andra FM-pjäs, lite kul tyckte jag den var.
                          Har du visat upp din första FM-pjäs? Om inte, så vore det roligt att se lite bilder! Nu blir jag ju nyfiken!

                          Comment


                          • Nja, klossen är 8, glasgrejen är 30 cm. När man satte ihop dem så blev det 34, glasstaven behövde de 4 centrimetrarna till att stå stadigt Den är löstagbar, otroligt att den har hållt i alla år.

                            Vilken av varianterna skulle den här kunna vara, Troll?

                            Den andra FM-saken är en hund som sitter på bakbenen, tror den finns i flera ex här i tråden så därför har jag inte visat den.
                            Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

                            Comment


                            • Ursprungligen postat av Tingeling Visa inlägg
                              Nja, klossen är 8, glasgrejen är 30 cm. När man satte ihop dem så blev det 34, glasstaven behövde de 4 centrimetrarna till att stå stadigt Den är löstagbar, otroligt att den har hållt i alla år.
                              Vilken av varianterna skulle den här kunna vara, Troll?
                              Aha! Den är löstagbar! Det förklarar saken!

                              Det bör vara Troll som du har. Den står som 32 cm i katalogen.

                              Comment


                              • Vi kör väl en liten gissning!

                                Vad är detta?
                                Bifogade filer

                                Comment

                                Working...
                                X