Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FM Konstglas Ronneby / Marcolin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Kanske en liten mullig uggla?
    Loppisadiktus

    Comment


    • Hej Gaspadin!

      Vad härligt att ha dig på "tråden" Nej, nej, inget djur! Läs ledtråden, jag stavar inte dåligt. Gissa igen!

      Mvh. Birger!

      Comment


      • Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
        Hej Gaspadin!

        Vad härligt att ha dig på "tråden" Nej, nej, inget djur! Läs ledtråden, jag stavar inte dåligt. Gissa igen!

        Mvh. Birger!

        Tack Birger
        Du är klurig du kan det möjligen vara en brevpress?,eller tänker jag helt fel
        Loppisadiktus

        Comment


        • Hej Gaspadin!

          Helt rätt! Ibland lönar det sig att läsa lite ledtrådar. Jag stavar vanligtvis inte så illa! Det är en brevpress med fjädereffekt. Signerad FM-Roneby Sweden M-389 med en fin studio line etikett! Jag tror att Alegni också svarat rätt men att det är en annan signering på hennes. Grattis till Alegni också! Hirvi, jag saknar dina gissningar! Håll till godo.
          Mvh. Birger!
          Click image for larger version

Name:	006.jpg
Views:	1
Size:	46,2 KB
ID:	509428

          Click image for larger version

Name:	007.jpg
Views:	1
Size:	42,6 KB
ID:	509429

          Click image for larger version

Name:	008.jpg
Views:	1
Size:	41,4 KB
ID:	509430

          Click image for larger version

Name:	009.jpg
Views:	1
Size:	58,7 KB
ID:	509431

          Comment


          • Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
            Lite ledtrådar. Inte fågel, inte fisk, möjligen mitt i mailan.

            Mvh. Birger!
            Ja det var ju vackert, men ledtråden
            Hirvi
            SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

            Comment


            • Hej Hirvi!

              Mitt i mailan. Mail betyder post eller brev= i detta fall brevpress, lite långsökt kanske men roligt! Ja, ja jag vet ibland blir det kanske lite väl krångligt men det var ändå en hjälp. Gaspadin tog den ju på den ledtråden. Men jag är ändå lite besviken på dig, du brukar ju aldrig vara rädd för att sticka ut hakan. Men Hirvi, jag lovar, det kommer mera! Men ändå, visst är den vacker!

              Mvh. Birger!

              Comment


              • Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
                Hej Hirvi!

                Mitt i mailan. Mail betyder post eller brev= i detta fall brevpress, lite långsökt kanske men roligt! Ja, ja jag vet ibland blir det kanske lite väl krångligt men det var ändå en hjälp. Gaspadin tog den ju på den ledtråden. Men jag är ändå lite besviken på dig, du brukar ju aldrig vara rädd för att sticka ut hakan. Men Hirvi, jag lovar, det kommer mera! Men ändå, visst är den vacker!

                Mvh. Birger!
                Tydligen lite glapp i tåtarna
                Hirvi
                SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

                Comment


                • Hej Hirvi!

                  Helt ok.! Ibland tror jag att du har din fackmässiga bakgrund som ett litet hinder när du gissar. Släpp loss din fantasi! Den duger gott! Du har ju som yrkesman ett fantastiskt öga för vad som egentligen döljer sig i våra ibland, mer eller mindre, illusoriska foton.

                  Mvh. Birger!

                  Comment


                  • Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
                    Det är en brevpress med fjädereffekt. Signerad FM-Roneby Sweden M-389 med en fin studio line etikett! Jag tror att Alegni också svarat rätt men att det är en annan signering på hennes. Grattis till Alegni också!
                    Hej birger,

                    Min brevpress har ingen etikett men så här är den signerad.
                    Bifogade filer

                    Comment


                    • Hej Alegni!

                      Härlig signering.Jag gillar ACC Style signeringar. Kan man få se fler bilder på din fina brevpress?

                      Mvh. Birger!

                      Comment


                      • [quote=ICEMAN30;174376]
                        Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
                        ICEMAN30, välkommen till FM-tråden.
                        HEJ alegni,,
                        den ser exakt ut som den m-1, både i färg och form, som jag även har och som birger lagt på bild..
                        den är signerad fm ronneby sweden m-18-125 och ettiketen lyder handiwork fm konstglas ronneby sweden, texten är i svart färg och bakgrunden i silver,,
                        bilder kommer att komma skall försöka ta med min mobil,,
                        mvh iceman30
                        MÅSTE TILLÄGA EN LITEN ÄNDRING DÅ JAG KOLLAT LITE MER NOGA OCH SAMPRATAT MED EN ANNAN STOR FM SAMLARE ATT KAN DÄR MÖJLIGEN STÅ PÅ INGRAVERINGEN UNDERTILL : M-1B-125 och inte m-18-125 som jag trott innan,, låter det mer rimligt?

                        Comment


                        • Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
                          Hej Alegni!
                          Härlig signering.Jag gillar ACC Style signeringar. Kan man få se fler bilder på din fina brevpress?
                          Mvh. Birger!
                          Provade att ta några bilder idag men denna brevpress är svårflörtad, vill inte riktigt vara med på bild! Slänger i alla fall in två bilder,
                          lite roligt med bild nr 2, där ser brevpressen ut att sväva i luften!
                          Bifogade filer

                          Comment


                          • Hej Alegni!

                            Håller med, vilken häftig effekt! Riktigt tuffa bilder!

                            Mvh. Birger!

                            Comment


                            • Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
                              Tack för hjälpen med identifieringen av M-1 svanen. Kul att du har en signerad. Jag har en mindre svan som utseendemässigt liknar den här, dock i klarglas-grönt-ambra. Trodde kanske att det var en M-2. Svanunge. Jag lägger in några bilder på den!
                              Vad har du för storlek på din mindre svan?

                              Återkommer senare om M-1, M-1/B samt M-2.

                              Comment


                              • Hej Alegni!

                                Den lilla svanen är 12,5cm hög, 11cm lång samt 9cm bred.

                                Mvh. Birger!

                                Comment

                                Working...
                                X