Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FM Konstglas Ronneby / Marcolin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Pjotr Visa inlägg
    Godkväll

    Här kommer min Guldreserv

    Pjotr
    Hej! Snygg bildkomposition.
    Gillar framförallt hästen och tigern.
    De är suveränt gjorda.

    Comment


    • Mina två favoriter i min guldbank är Fisken(Marcolin) och Ankan(Gränna).
      Bifogade filer

      Comment


      • hej pjotr, vad är det för fågel som står brevid häste? Tigern är maffig.
        mojsa

        Comment


        • Ursprungligen postat av mojsa Visa inlägg
          hej pjotr, vad är det för fågel som står brevid häste? Tigern är maffig.
          mojsa
          Det finns en bild på den i inlägg 304...jag vet inte vilken typ av fågel det är

          Pjotr

          Comment


          • det ser ut som en väldigt fin minitupp.

            Comment


            • Hej! Mycket fina bilder i ditt fotoalbum Alegni.

              Pjotr,det vore kul att också se dina utmärkta bilder i ett fotoalbum.

              Comment


              • Ursprungligen postat av Rainbow Visa inlägg
                Hej! Mycket fina bilder i ditt fotoalbum Alegni.

                Kul att du gillade mitt album!

                Ditt album är inte så dumt det heller! Fina bilder!

                Nu har jag lagt upp ett album till, denna gång med FM bilder.

                Några bilder i FM albumet har inte varit med tidigare........

                .
                Bifogade filer

                Comment


                • Den första måste vara en iller eller mink väl? Trevligt med dessa gnagare, musen dock lite väl stiliserad.
                  Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

                  Comment


                  • Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
                    Den första måste vara en iller eller mink väl?
                    Den första har jag sett flera beskrivningar på...utter och lokatt...och varför inte även iller eller mink! Det är åt det hållet i alla fall.

                    När det gäller bävern kan jag berätta att huvudet är helt i klarglas, det ser ut som den har svart nos/ögon men det är speglingar som blir i glaset.



                    Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
                    Trevligt med dessa gnagare, musen dock lite väl stiliserad.
                    Tycker du? Jaha... Det tycker inte jag.

                    .
                    Bifogade filer
                    Last edited by alegni; 2008-11-16, 15:35.

                    Comment


                    • Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
                      Den första har jag sett flera beskrivningar på...utter och lokatt...och varför inte även iller eller mink! Det är åt det hållet i alla fall.

                      När det gäller bävern kan jag berätta att huvudet är helt i klarglas, det ser ut som den har svart nos/ögon men det är speglingar som blir i glaset.





                      Tycker du? Jaha... Det tycker inte jag.

                      .
                      Bävern är lyckad i och med att det svarta speglar sig och ger illusionen av nos o ögon. Magnifikt. Det hjälper inte, musens nos är seriefigurens ändå. Söt men stiliserad!! eller en groda med svans!!! Första bilden - Fortfarande iller eller mink, störtläcker!!!
                      Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

                      Comment


                      • Jag har en mus från Ekenäs som är väldigt lik den här. Ska försöka få till nån bild i morgon.
                        ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

                        Comment


                        • Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
                          Första bilden - Fortfarande iller eller mink, störtläcker!!!
                          Nu har jag tittat lite mer i mina FM kataloger och det ska nog vara en vessla.

                          Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
                          Bävern är lyckad i och med att det svarta speglar sig och ger illusionen av nos o ögon. Magnifikt.
                          Bävern var grön från början...Ja, på bild alltså! Säljaren i USA hade lyckats med konststycket att få klarglaset att se grönt ut på bild, är detta möjigt? Jo, för denna säljare var det möjligt!
                          Jag betalde flygporto för bävern men inget kom! Och jag väntade och väntade, fortfarande inget! Anmälan till PayPal om utebliven vara, förtvivlad säljare som bedyrade att hon hade skickat med flyg och inte med båt! Efter mycket om och men så kom då bävern....med båt! Jo, det var frankerat för flyg så posten (USPS) hade gjort fel.....och inte var bävern grön heller! Något som jag var väldigt glad över.....


                          Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
                          Det hjälper inte, musens nos är seriefigurens ändå. Söt men stiliserad!! eller en groda med svans!!!
                          Seriefigur? Groda med svans? ... det är ju din persoliga tolkning av det hela. Jag har inte associerat eller tänkt i dessa banor. Men det är ju det som är så spännande med konstglas, vi får olika upplevelser och läser in olika saker i föremålen!

                          Comment


                          • Ursprungligen postat av brodertuck Visa inlägg
                            Jag har en mus från Ekenäs som är väldigt lik den här. Ska försöka få till nån bild i morgon.
                            Låter mycket intressant! Jag ser fram emot bild!

                            Comment


                            • Lovade ju att fota Ekenäsmusen
                              Här är den och en annan som jag inte vet var den kommer ifrån.
                              Bifogade filer
                              ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

                              Comment


                              • Hittade en hund i dag som jag inte sett i den här tråden.
                                Inget graverat nummer bara FM Ronneby Sweden.
                                Kommer troligen att bli födelsedagspresent till systerdottern.
                                Bifogade filer
                                ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

                                Comment

                                Working...
                                X