Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FM Konstglas Ronneby / Marcolin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av guygil Visa inlägg
    Här kommer mina FM djur
    Tack för bilderna! Fina FM djur!

    Isbjörnar har vi haft i tråden men jag kan inte påminna mig att vi har haft denna färgsättning tidigare, så det nog är premiär i tråden för den. Trevligt!
    Står det Handiwork på etiketten?

    FM ugglor gillar jag, jag har själv två med grått inlägg. Syrade ugglor ser vi inte så ofta, men dom är också trevliga.

    Comment


    • Ursprungligen postat av guygil Visa inlägg
      Har några som jag är osäker på ursprunget
      Den syrade valen ser ut att vara en tidig FM, 1960-tal.

      De andra två djuren ser inte ut som FM men jag vet inte vem som tillverkat dom.
      Last edited by alegni; 2011-04-12, 15:44.

      Comment


      • Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
        Tack för bilderna! Fina FM djur!

        Isbjörnar har vi haft i tråden men jag kan inte påminna mig att vi har haft denna färgsättning tidigare, så det nog är premiär i tråden för den. Trevligt!
        Står det Handiwork på etiketten?

        FM ugglor gillar jag, jag har själv två med grått inlägg. Syrade ugglor ser vi inte så ofta, men dom är också trevliga.
        Det gör det, silver etikett med svart text

        Comment


        • Ursprungligen postat av guygil Visa inlägg
          Har några som jag är osäker på ursprunget
          Hej! guygil!

          Jättefina FM-Djur Isbjörnen är bara så läcker! Håller med Alegni! Sköldpaddan och fisken ger inte mig några FM-vibbar!

          De frostade djuren tycker jag mycket om så jag hakar på dig där och visar ett av mina nyförvärv från lördagsloppis för 1,5 v. sedan! Här kommer ett pingvinpar i syrat glas!
          Silveretikett Handiwork, 1,6kg, höjd ca. 190mm. Håll till godo!
          Mvh. Birger!
          Click image for larger version

Name:	005.jpg
Views:	1
Size:	57,4 KB
ID:	513029Click image for larger version

Name:	007.jpg
Views:	1
Size:	44,7 KB
ID:	513030

          Comment


          • Trevliga djur ni visar upp här!
            Såg ni Delfinen på Tradera en till fägvariant!
            Börjar ju fundera lite på hur många olika färsättningar det finns på den.
            Tycke dock att prissättningen var lite hög eller vad tycker ni om det?
            Mvh

            Comment


            • Hej cobe!

              Marknaden bestämmer ju alltid vad ett föremål är värt! Om någon tycker att delfinen är värd denna summa så är ju priset rätt. Kan nog bli svårt för denna säljare att få ut det priset men det är ju ändå lite spännande att se om så ändå blir fallet till slut.

              Visst är det härligt med alla bilder på fina FM-figurer. Alla som skickar in bilder bidrar ju till att berika tråden, du har ju själv bidragit med fina bilder på dina figurer! Så jag klämmer i med ett allmänt upprop. Alla ni som sitter med sina fina FM-figurer, dela med er, det berikar, det ökar vår kunskap och det gläder mångfalt!

              Mvh. Birger!

              Comment


              • Hej FM-Vänner!

                Eftersom jag kallar till allmänt upprop, så får jag ju själv bidra med något. Här kommer en liten ankunge eller dopping, som hittat hem till mamma. Den lilla har jag inte visat förut och den är signerad FM-Ronneby Sweden. Har en helt underbar rosa-grå fjädereffekt! Håll till godo!
                Mvh. Birger!
                Click image for larger version

Name:	009.jpg
Views:	1
Size:	56,3 KB
ID:	513085Click image for larger version

Name:	010.jpg
Views:	1
Size:	60,8 KB
ID:	513084Click image for larger version

Name:	014.jpg
Views:	1
Size:	118,5 KB
ID:	513086Click image for larger version

Name:	015.jpg
Views:	1
Size:	74,9 KB
ID:	513083

                Comment


                • Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
                  De frostade djuren tycker jag mycket om så jag hakar på dig där och visar ett av mina nyförvärv från lördagsloppis för 1,5 v. sedan! Här kommer ett pingvinpar i syrat glas!
                  Jättefint pingvinpar! Grattis!

                  Jag har inte varit så förtjust i syrat glas tidigare men när jag köpt mitt pingvinpar så vände det. Mitt pingvinpar var rätt så smutsigt där det stod i affären, så det var nästan att jag avstod att köpa det, men väl hemma och efter en tvätt så blev det väldigt vackert!

                  Här kan ni se mitt pingvinpar:

                  Comment


                  • Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
                    Jättefint pingvinpar! Grattis!

                    Jag har inte varit så förtjust i syrat glas tidigare men när jag köpt mitt pingvinpar så vände det. Mitt pingvinpar var rätt så smutsigt där det stod i affären, så det var nästan att jag avstod att köpa det, men väl hemma och efter en tvätt så blev det väldigt vackert!

                    Här kan ni se mitt pingvinpar:
                    http://precisensan.com/antikforum/sh...l=1#post145194
                    Hej Alegni!

                    Tack! Nu måste jag nog ändå säga att jag hade nog hellre sprungit på ditt pingvinpar! Mitt är ju av nyare ursprung och klart mer massivt en ditt, ditt är helt klart mer graciöst och arbetat, tycker självklart om mitt också men det känns ändå mer "klumpigt" jämfört med ditt äldre exemplar. Kul ändå med dessa olikheter!

                    Mvh. Birger!

                    Comment


                    • Hej Alegni!

                      Din flodur är grym! Den vill jag bara ha!

                      Mvh. Birger!

                      Comment


                      • Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
                        Din flodur är grym! Den vill jag bara ha!
                        Tack!

                        Jag har tidigare avstått en delfin med grå effekt men denna kunde jag bara inte motstå!

                        När vi talar delfiner och färgsättning så finns det fler än de jag redan räknat upp, som t.ex. klar-svart-sand, regnbågseffekt, svart-blå-klar, klar-rök.
                        Denna modell, B-770, är en långkörare, och har funnits i produktion under många år i Ronneby.


                        Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
                        Eftersom jag kallar till allmänt upprop, så får jag ju själv bidra med något. Här kommer en liten ankunge eller dopping,
                        Har en helt underbar rosa-grå fjädereffekt! Håll till godo!
                        Fina fåglar med härlig fjädereffekt! Jättefina!

                        Comment


                        • Härlig brevpress med fascinerande effekt.

                          Här kommer bilderna som jag lovade. Brevpressen har etikett men ingen signering.
                          Bifogade filer

                          Comment


                          • Mycket häftig brevpress, förstod tidigare när jag såg blåsan att det lutade däråt,
                            färgen och mönstret ser ut som ett tjockare garnnysta, ytan under klarglaset ser
                            skrängt ut, trevlig pjäs.
                            Hirvi
                            SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

                            Comment

                            Working...
                            X