Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FM Konstglas Ronneby / Marcolin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Cobe Visa inlägg
    Såg den här förr en annan färgvariant. Tänkte även lägga den som bara bild dessutom och se vad för interesse det finns för en sådan tråd. Är interesset lågt får dom väl ta bort den i så fall. Tycker väl att det bara ska läggas in säkra FM där i så fall. Kan väl skriva in eventuell mått och serienr på glaset.Mvh Cobe
    Snygg "pippi" Cobe!

    Tycker själv att både bilder och inlägg på något sätt ändå hör ihop på samma tråd. Förstår hur du tänker men jag röstar nog på att ha det som det är nu.Uppskattar ändå din vilja att förnya saker. Min hållning är nog ändå att man " inte ska försöka laga det som är helt" Den medföljande informationen, ev. historier o.dyl skulle på så sätt riskera att hamna utanför ett sammanhang och jag tror det skulle vara en brist! Bara min alldeles egen reflektion.

    Mvh. Birger!

    Comment


    • Du vet väl vad man säger, Birger? "No pain, no gain!" Din firre är supersnygg!!! Verkligen! Gratulerar till fyndet!

      Hälsningar Cina

      Comment


      • Ursprungligen postat av nyfyr Visa inlägg
        Jag instämmer i tack till alla som bidrar i tråden men var tog alegni vägen i sammanhanget!
        Ska man tacka någon bör man även tacka den som tackas bör!

        alegni är den som har flest inlägg i tråden.
        alegni är den som har bidragit med flest bilder.
        alegni har under flera år drivit tråden genom att sprida kunskap.

        Utan alegnis bidrag och engagemang hade inte tråden varit där den är idag
        så skall någon tackas så är det alegni.

        Tack alegni och alla andra.
        Hej Nyfyr!

        Alegni har vad jag förstått haft en hel del om sig, så hon hinner inte mer än kika in, knappast skriva något! Men vi tänker på henne och saknar henne! Och självklart finns vi kvar här!!

        Stort tack till er alla som bidragit till tråden dessa snart fem år! *fanfar* Inte illa!

        /Cina

        Comment


        • Ursprungligen postat av nyfyr Visa inlägg
          Jag instämmer i tack till alla som bidrar i tråden .....
          Utan alegnis bidrag och engagemang hade inte tråden varit där den är idag
          så skall någon tackas så är det alegni.
          Tack alegni och alla andra.
          Tack för dina värmande ord!

          .
          Bifogade filer
          Last edited by alegni; 2010-06-18, 00:29.

          Comment


          • Ursprungligen postat av Kecke Visa inlägg
            Idag har jag hittat en Svan.
            Den är inte signerad.
            Det skulle vara kul att veta tillverkningsperiod?
            Snygg svan!

            Rasande fart i tråden nu med många nya inlägg .... så mycket att jag hinner faktiskt inte med för tillfället.
            Hinner inte med att avnjuta allas FM bilder och album .... så mycket vackert, så lite tid!

            Men jag tror att din fråga försvann i mängden av inlägg. Om jag nu inte missat något .....

            Hur som helst, etiketten på din svan daterar den till ca 1964/1965-1970/1971.

            Comment


            • Ursprungligen postat av Cobe Visa inlägg
              Ja Cina vist är det jobbigt att gå igenom hela länken synd att det inte finns en länk med bara bilderna på glaset.Man kanske skulle kunna köra en länk eller ett album med bara bilderna paralellt med den här länken. Kanske skulle man då få in mer bilder så det går att göra jämföreler med andra.Mvh cobe
              Ursprungligen postat av Cobe Visa inlägg
              Såg den här förr en annan färgvariant. Tänkte även lägga den som bara bild dessutom och se vad för interesse det finns för en sådan tråd. Är interesset lågt får dom väl ta bort den i så fall. Tycker väl att det bara ska läggas in säkra FM där i så fall. Kan väl skriva in eventuell mått och serienr på glaset.Mvh Cobe

              Tror vi får samma problem här också! Till slut skulle en tråd med bilder spänna över ett stort antal sidor, och även det skulle bli svåröverskådligt.

              Jag var inne på en annan variant tidigare men det är ju också beroende på vilka möjligheter och begränsningar som detta forums programvara har.

              Comment


              • Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
                Snygg svan!
                Men jag tror att din fråga försvann i mängden av inlägg. Om jag nu inte missat något .....

                Hur som helst, etiketten på din svan daterar den till ca 1964/1965-1970/1971.
                Tack för det Alegni, du är en pärla.

                Comment


                • Ursprungligen postat av nyfyr Visa inlägg
                  Jag instämmer i tack till alla som bidrar i tråden men var tog alegni vägen i sammanhanget!
                  Ska man tacka någon bör man även tacka den som tackas bör!

                  alegni är den som har flest inlägg i tråden.
                  alegni är den som har bidragit med flest bilder.
                  alegni har under flera år drivit tråden genom att sprida kunskap.

                  Utan alegnis bidrag och engagemang hade inte tråden varit där den är idag
                  så skall någon tackas så är det alegni.

                  Tack alegni och alla andra.
                  Hej!

                  Självklart är Alegni värd all tacksamhet!!! Jag är jätteglad för att hon är så generös,
                  hjälper till och delar med sig av sitt kunnande, och det hoppas jag verkligen att hon vet att jag tycker!!!

                  Du är en klippa Alegni!!!

                  Precis som Gaspadin skriver så var det de senaste inläggen jag syftade på när jag tackade för bilderna.
                  Självklart uppskattar jag alla inlägg och det var absolut inte min mening att glömma någon, utan skrev bara svar på de senast inlagda
                  Jag är jätteglad för ALLA inlägg och ALLA som bidrar till tråden,
                  vilket gör den levande och intressant.

                  Alegni och Pjotr är värda all heder för sitt engagemang och fortbildning!

                  Mvh Simco

                  Comment


                  • Älgjakten är slut!

                    Hej alla vänner!

                    Alldeles för lugnt på tråden just nu. Jag hoppas att jag kan liva upp era livsandar med bilder på en alldeles underbar FM-älg. Så njut allihop, tillsammans med mig, av "skogens konung" i FM-Ronneby's tappning!

                    Mvh. Birger!
                    Click image for larger version

Name:	001.jpg
Views:	1
Size:	56,8 KB
ID:	492666

                    Click image for larger version

Name:	002.jpg
Views:	1
Size:	126,5 KB
ID:	492667

                    Click image for larger version

Name:	003.jpg
Views:	1
Size:	92,9 KB
ID:	492668

                    Click image for larger version

Name:	004.jpg
Views:	1
Size:	142,8 KB
ID:	492669

                    Click image for larger version

Name:	006.jpg
Views:	1
Size:	62,4 KB
ID:	492670

                    Comment


                    • Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
                      Alldeles för lugnt på tråden just nu. Jag hoppas att jag kan liva upp era livsandar med bilder på en alldeles underbar FM-älg. Så njut allihop, tillsammans med mig, av "skogens konung" i FM-Ronneby's tappning!
                      Oj, så fin! Vi njuter tillsammans med dig, grattis till en fin älg! Helt bedårande där han står i all sin prakt!!!


                      Följande skrev jag när jag presenterade min älg för första gången:

                      Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
                      För er som har undrat vad jag kom hem med kan jag presentera min älg, B-2.
                      Älgen B-2 dök upp första gången i 1973 års priskurant,
                      i färgkod 32 (grön-brun-klar, se bild) samt även i 1 (klarglas)
                      1974-1977 fanns den med som 1 samt 47 (blå-grön-klar)
                      1978 fanns den med som 1, 47 samt 53 (svart-brun-klar)
                      1980 fanns den med som 1 samt 53

                      Jag kan notera att färgkombinationen på min älg användes endast under 1973.

                      Comment


                      • Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
                        Hej alla vänner!

                        Alldeles för lugnt på tråden just nu. Jag hoppas att jag kan liva upp era livsandar med bilder på en alldeles underbar FM-älg. Så njut allihop, tillsammans med mig, av "skogens konung" i FM-Ronneby's tappning!

                        Mvh. Birger!
                        Hej, Birger!

                        Stort, stort grattis till den kalasfina älgen! Satt bara och väntade på de bilderna, hehe, visste ju att den var på väg! Han verkar finna sig tillrätta i skogarna kring din husknut.

                        /Cina

                        Comment


                        • Glad Midsommar!

                          Önskas nubbe eller ping-vin? Kyparen står redo .....
                          Bifogade filer

                          Comment


                          • Fantastisk Midsommar
                            önskar söffe
                            Bifogade filer

                            Comment


                            • Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
                              Hej alla vänner!

                              Alldeles för lugnt på tråden just nu. Jag hoppas att jag kan liva upp era livsandar med bilder på en alldeles underbar FM-älg. Så njut allihop, tillsammans med mig, av "skogens konung" i FM-Ronneby's tappning!

                              Mvh. Birger!
                              Grattis till den ståtliga älgen!!!

                              Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
                              Glad Midsommar!

                              Önskas nubbe eller ping-vin? Kyparen står redo .....
                              -Jag beställer vin med lite (ping) i

                              Urtjusig bild!!!

                              Comment


                              • Glad Midsommar till Er Alla!
                                Bifogade filer

                                Comment

                                Working...
                                X