Sidan 101 av 482 FörstaFörsta ... 51 91 98 99 100 101 102 103 104 111 151 201 ... SistaSista
Resultat 1 001 till 1 010 av 4818

Ämne: FM Konstglas Ronneby / Marcolin

.....
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

Att köpa på Tradera är ibland ett äventyr!

Jag tänker på hur ett föremål kan beskrivas:
    xxxx säljes, se bild ..... (och detta är all beskrivning som man får)

Hur ska jag veta vad jag köper?

För egen del vill jag alltid veta skick, storlek, om föremålet har någon märkning
    och/eller etikett. Jag tror inte jag är ensam om att efterfråga denna information!

Samtidigt får jag säga att många säljare inkluderar mycket information, och det
    har blivit bättre på senare tid, både storlek, skick och etikett/inskription redovisas,
    och till dessa säljare skickar jag ett stort tack!

Jag tar med ett exempel ......... jag bjuder på en fisk......hur ska jag veta vad jag bjuder på?

Om jag tror jag bjuder på en fisk i stor modell .... så blir jag ganska snopen om jag plockar
    upp en liten rackare ur paketet! Bilden illustrerar skillnad i storlek, hur stor skillnaden kan
    vara på de olika modellerna.
    .

Loppisadiktus Gaspadins avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Tack Alegni för mycket fina bilder!

Mina fåglar i fönstret har fått sällskap av en färgsprakande brevpress.
    Loppisadiktus

Gaspadin, det var en tjusig brevpress, härliga färger! Hittade du den på loppisen i Ronneby? Har du varit där, hur var FM utbudet?

Jag har roat mig med att ta lite bilder med min nya 'kamera', och idag fick jag hem en fågel i klarglas, med ametistfärgad hätta på huvudet, och med en etikett som jag saknade i min samling.

Roligt när det rullar på ......

.
    Senast redigerat av alegni den 2009-04-29 klockan 15:40.

ACC style har diskuterats tidigare i FM tråden.

http://www.precisensan.com/antikforu...2&postcount=28

Har lekt lite mer med min nya 'kamera' .... eller jag ska väl i ärlighetens namn säga mobiltelefon, för det är ju med den jag tar bilderna.
    Jag brukar inte ta så mycket bilder själv men med nya saker så bara måste man ju testa ... inte sant?

.

Här kommer en fågel som inte varit med tidigare .....

.
    Senast redigerat av alegni den 2009-04-30 klockan 04:03.

Appropå min örn i tidigare inlägg nr 1007 så kan jag berätta att
    vingbredden är 36 cm.

Den har ingen signering men etikett, och vad jag har fått fram
    så är det artikelnummer C-763.
    Kom som nyhet 1968 och blev uppenbarligen en riktig långkörare.....

Den finns t.ex. med i priskuranten 1986 men saknas däremot
    i 1991 års priskurant så någonstans däremellan upphörde
    tillverkningen av C-763.

Här kommer bild på en annan örn, daterad 1989.
    .

Citat Ursprungligen postat av Pjotr Visa inlägg
    lasek...Ditt äpple C86 har jag bara en notering om 1987 vet ej när den kom som nyhet,Mvh Pjotr
    Jag kan tillägga att äpplet C-86 finns med i 1986 års priskurant.

.

Loppisadiktus Gaspadins avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Citat Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
    Gaspadin, det var en tjusig brevpress, härliga färger! Hittade du den på loppisen i Ronneby? Har du varit där, hur var FM utbudet?

Jag har roat mig med att ta lite bilder med min nya 'kamera', och idag fick jag hem en fågel i klarglas, med ametistfärgad hätta på huvudet, och med en etikett som jag saknade i min samling.

Roligt när det rullar på ......

.
    Snygga bilder Alegni,riktigt bra mobil du har köpt som det blir så fina bilder med!

Vilken tjusig örn,härlig färgkombination!
    Jelly Fish John är ju bara så läcker,det känns nästan som tentaklerna på maneten rör sig när man tittar på den,har den rest lång för att komma till dig?

Jag var på loppisen i Brunnsparken i Ronneby för ett par veckor sedan och det var där jag hittade den fina brevpressen.
    Det kändes som det var mindre utbud av Fm glas där i år än i fjol och man får titta ordentligt på de saker man köper mycket är omärkt och andra sortering med småskador.
    Jag fick också med mig hem en mätarlarv i klarglas,den är omärkt och har en liten skada på "rumpen" men den var inte så dyr så det blev köp i alla fall.

Bilder på Alegnis fina mätarlarv finns här:http://www.precisensan.com/antikforu...larv#post75785

Ett fint hjorthuvud i glas kom med posten förra vecka,den är signerad på sidan,kan det vara så att den har stått på en sockel från början eftersom signeringen inte sitter under huvudet?
    Loppisadiktus

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •