Sidan 183 av 491 FörstaFörsta ... 83 133 173 180 181 182 183 184 185 186 193 233 283 ... SistaSista
Resultat 1 821 till 1 830 av 4906

Ämne: FM Konstglas Ronneby / Marcolin

Hej allihopa och tack för jättefin respons på mina mystiska blombollar!

Cina PB: blev jättenyfiken på din lampfot, har du någon bild på den? och vet du vad det ska vara för skärm till den?

Hej Glasvänner!

Mycket nytt som inkommit.....Kul med allt som visas.

Jag har haft lite fiskelycka och det nappade en M232 Signerad Marcolin Sweden M232 28 fick även annan ovanlig fisk som jag skickar in när jag får lite tid över.

Mvh pjotr
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

Seniormedlem birgers avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Hej Pjotr!

Den var riktigt maffig! Häftig och ovanlig! Ta inte illa upp nu, men det var ingen skönhet. Skönhet, sitter ju som det sägs, alltid i betraktarens öga och denna märkliga fisk, hamnar för min egen del i facket fulsnygg. Oavsett, jätteroligt att få stifta bekantskap med den!

Mvh. Birger!

Citat Ursprungligen postat av Pjotr Visa inlägg
    Jag har haft lite fiskelycka och det nappade en M232 Signerad Marcolin Sweden M232 28 fick även annan ovanlig fisk som jag skickar in när jag får lite tid över.
    Häftig firre! Stort grattis!

Såvitt jag kan se är det en "Triggerfish", M-233. Kan du kolla på signeringen?

M-232 är en "Humu Humu" fisk.

.
    Senast redigerat av alegni den 2010-08-27 klockan 00:24.

hej allihop, och Pjotr vad har du fått på kroken? den är helt otroligt cool vilket napp, grattis till fiskelyckan

Hej igen, Alegni & Cina PB:
    såg i albumet att du hade en veckad skärm till lampfoten med blommor - jättesnyggt, är det orginal eller?. Har nämligen spanat in en lampfot modell större än din på bild, (samma färgställning som mina stora blombollar) - fast utan skärm! så jag undrar förstås - ska skärmen vara vit, svart, slät, veckad eller är det bara en smaksak...

Kul att se nåt nytt, ganska likt ändå...

Här kommer några katalogbilder .....

Humu Humu, M-232 resp. M-231
    .
    Senast redigerat av alegni den 2010-08-27 klockan 00:46.

Citat Ursprungligen postat av novy Visa inlägg
    Hej igen, Alegni & Cina PB:
    såg i albumet att du hade en veckad skärm till lampfoten med blommor - jättesnyggt, är det orginal eller?. Har nämligen spanat in en lampfot modell större än din på bild, (samma färgställning som mina stora blombollar) - fast utan skärm! så jag undrar förstås - ska skärmen vara vit, svart, slät, veckad eller är det bara en smaksak...
    Jag har inte orginalskärm på min lampa.
    Jag letade länge efter en lampskärm, började på Åhléns men nej, inte ska jag köpa en skärm där. Det ska vara i en lampaffär, som har ett stort utbud med skärmar. Efter flertalet turer till olika lampaffärer så stod jag fortfarande utan skärm ... vad göra?
    Ja, jag svängde förbi Åhléns, skulle titta på något annat, men tänkte att jag kan väl kolla på deras lampskärmar en gång till, och nu helt plötsligt kändes deras skärm helt rätt. Så den första lampskärmen som jag kollade på och förkastade, är nu den som sitter på lampan och (i mitt tycke) pryder sin plats!

Att välja skärm tycker jag är en smaksak men som hjälp på traven får du en katalogbild av mig.

bild 1: katalogbild
    bild 2: lånad bild från inlägg 532, lampfot (klar+guld), här kan det ev. vara en orginalskärm som sitter på
    bild 3: min lampa, med skärm från Åhléns
    Senast redigerat av alegni den 2010-08-27 klockan 02:25.

Seniormedlem Emil Brannstroms avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Förlåt för att jag lortar ner er toppenfina tråd med denna fråga, men är detta en FM Ronneby:

http://www.tradera.com/Konstglas-Fan...0705_117017445

MvH
    Emil

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •