Sidan 490 av 490 FörstaFörsta ... 390 440 480 487 488 489 490
Resultat 4 891 till 4 895 av 4895

Ämne: FM Konstglas Ronneby / Marcolin

Citat Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
    svar: ja
    Trevligt, tackar

Seniormedlem Lars Ms avatar
    Reg.datum
    apr 2009

Fågelsträck

Tricoloren från Ronneby! Fåglarna sträcker söderut i blått, vitt och rött så här i slutet av oktober.
    Men vi vill också vara med!! En gulvit skönhet och en med gröna skepnader och är bara "Made in Sweden" men från Ronneby väl??
    Bifogade bilder Bifogade bilder      
    Senast redigerat av Lars M den 2020-10-20 klockan 18:29.

Citat Ursprungligen postat av Lars M Visa inlägg
    Tricoloren från Ronneby! Fåglarna sträcker söderut i blått, vitt och rött så här i slutet av oktober.
    Men vi vill också vara med!! En gulvit skönhet och en med gröna skepnader och är bara "Made in Sweden" men från Ronneby väl??
    Hej Lars,

Det blev en fin färgkombination på din första bild, illustrerad med trevliga föremål. Övriga är inte heller fel.

" en med gröna skepnader och är bara "Made in Sweden" men från Ronneby väl?? "

På din fråga här är tystnaden dånande!!! Var är alla FM-samlare/intresserade?

Det kan vara FM men något gjorde mig lite osäker. Funderar på andra glasbruk…har andra glasbruk gjort liknande…och i så fall vilka?
    Kan vi ta och titta lite på bottenslipningen. Kan du lägga in bild så vi ser hur den är slipad under, samt även hur kanten ser ut.
    Och så hoppas vi att fler hoppar in i diskussionen. Det finns säkerligen folk som sitter hemma med ’precis en sån’, som till och med har en etikett på sin fågel.

Det är bäst, i alla sammanhang, att alltid titta på detaljer.
    Jag har roat mig med att botanisera i listningar på både Tradera och eBay, och kreativiteten är större än någonsin. Det gissas friskt, och resultaten blir därefter. Etikettmärkta samt signerade föremål blir till något annat. Jag förstår att man ibland kan missa att tyda en signering korrekt, men en tydlig etikett kan aldrig bli fel.

Här kommer en fin uggla från mitten 1980-tal

signerad Marcolin Sweden
    höjd 13 cm
    Bifogade bilder Bifogade bilder      

Trevlig uggla tycker en som gillar fåglar,
    milifiori till ögon talar för Italien
    Hirvi
    SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •