Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FM Konstglas Ronneby / Marcolin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Inget nytt under solen, men lite ögongodis iaf.
    Beklagar att mina stående bilder hamnar på sniskan, försökt vända rätt dem men det hjälpte tyvärr inte.
    Mvh
    Bifogade filer

    Comment


    • Äpplen i olika former och strl.
      Signeringar bestående av FM Ronneby Sweden B635, B632 och Marcolin Sweden C86.
      Mvh
      Bifogade filer
      Last edited by Skogens; 2021-01-24, 13:29.

      Comment


      • ..samt ett knippe päron.
        Grön-blå signerat FM Ronneby Sweden.
        Bifogade filer
        Last edited by Skogens; 2021-01-24, 13:26.

        Comment


        • Ursprungligen postat av Skogens Visa inlägg
          Den första här har jag inte sett tidigare och kanske är det t.o.m en nyhet i tråden?
          Signerad FM Ronneby Sweden.
          Hej,
          det här var en trevlig modell, en mycket trevlig modell. Tilltalande i både form och färg, och jag tror som du, en nyhet i tråden. Jag kan inte påminna mig om att den har varit med tidigare.

          Comment


          • Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
            Hej,
            det här var en trevlig modell, en mycket trevlig modell. Tilltalande i både form och färg, och jag tror som du, en nyhet i tråden. Jag kan inte påminna mig om att den har varit med tidigare.
            Hej Ingela, jag håller med och det är särskilt roligt när nya modeller tittar fram. Har sökt i mina kataloger och övrigt referensmaterial, men har inte lyckats hitta den bland det jag har. Kanske har du eller någon annan här material jag saknar? Vore tacksam för vidare info isf!



            Här har vi en annan trevlig fågel som jag inte heller tror har varit med i tråden innan. Jag tror det är en kungsfiskare, men rätta mig gärna om jag har fel.

            Tillverkad på Dartington Crystal, vikt 2233 gram.

            Tycker den passar utmärkt bredvid guldsäcken som också kommer från Dartington, har haft lite svårt att placera den innan.

            Mvh
            Bifogade filer

            Comment


            • FM konstglas?

              Hej.
              Jag arbetar på Färe montessoriskola som ligger i herrgården där Bror Färe med familj bodde. Jag har köpt glas från FM konstgals utan att veta historien och det känns såklart lite extra när jag läste på eftersom jag arbetar i det huset. Nu undrar jag om de figurer jag köpt är FM konstglas, jag har många bilder men det var svårt att lägga upp här. Jag vore tacksam om någon kunde hjälpa mig att avgöra om det är FM, jag har bifogat en bild här men har fler figurer.

              Tack på förhand
              Bifogade filer
              Last edited by Carolinn; 2021-01-28, 18:11.

              Comment


              • FM konstglas?
                Bifogade filer

                Comment


                • Ursprungligen postat av Carolinn Visa inlägg
                  Hej.
                  Jag arbetar på Färe montessoriskola som ligger i herrgården där Bror Färe med familj bodde. Jag har köpt glas från FM konstgals utan att veta historien och det känns såklart lite extra när jag läste på eftersom jag arbetar i det huset. Nu undrar jag om de figurer jag köpt är FM konstglas, jag har många bilder men det var svårt att lägga upp här. Jag vore tacksam om någon kunde hjälpa mig att avgöra om det är FM, jag har bifogat en bild här men har fler figurer.

                  Tack på förhand

                  Hej och välkommen!
                  Vilken trevlig och spännande plats att arbeta på 
                  Finns det något arv kvar i form av bilder och historia från Färe's tid?

                  Några av dina föremål är iaf FM, på första bilden ser jag de två i mitten. En ser ju ut att ha etikett och denna modell har jag nog ev inte sett tidigare, kan möjligen vara en B 155.. Hade gärna sett den ur en annan vinkel för att kunna avgöra bättre. 
                  Till vänster om den ser det ut att vara en M 335. Jag bifogar en bild på mina 3 (den längst till vänster i min bild bär etikett från Reijmyre och har tyvärr fått naggad stjärt), samt bild ur katalog.
                  Mvh
                  Bifogade filer

                  Comment


                  • På andra bilden tycker jag fågeln uppe t.v. ser ut att vara en S 03, svanen ser ut att vara en D 40 och kulan nere t.h. ser ut att vara en lampfot LM 7.
                    I övrigt tycker jag bara elefanten ser ut att vara en möjlig kandidat, lägg gärna upp en bild på den ståendes mot en mörk bakgrund.
                    Någon annan vet kanske mer och bättre, jag är sj relativt ny.
                    Får hoppas du fått lite vatten på din kvarn iaf!
                    Mvh

                    Comment


                    • Tack för hjälpen här är fler bilder
                      Bifogade filer

                      Comment


                      • Här kommer fler bilder.
                        Bifogade filer

                        Comment


                        • Har nu kikat igenom lite av det jag missat i min frånvaro och vilka fantastiska föremål som lagts upp!

                          Alegni's underbara vaser #279048 och #281354, väldigt vackra och roliga att få se! Även stort grattis till dina Humu humu, gillar dessa skarpt!
                          Flames två R 4, M 86 & M 87, samt M 198 var också kul att se, grattis till dem!
                          iggy-fan's C 181, Lars M's valp, Cenedese's äpple, Zeruel's C 826 m.m, m.m..
                          Väldigt mycket vackert som visats i tråden!

                          Många tack till alla som delar med sig, både av info och bilder!

                          Comment


                          • Här har vi två M 41 i ljus och mörk gyllene regnbåge. Signerade enligt bild, men endast mörk har etiketten kvar. Höjd ca 9 cm.
                            Bifogade filer

                            Comment


                            • Ursprungligen postat av Carolinn Visa inlägg
                              FM konstglas?

                              Hej Carolinn,
                              kul att du hittat till PES.
                              Du har köpt trevliga föremål men allt som du har lagt in bilder på är inte FM Konstglas.
                              Det blir väldigt rörigt i FM-tråden om den blandas upp med allmänna frågeställningar.
                              FM tråden är tänkt att användas till att dokumentera/visa upp FM Konstglas/Marcolin, och inte som en allmän frågetråd.

                              Det ger dessutom bätttre förutsättningar för dig, och även andra frågeställare, om ni skapar en egen/ny tråd.
                              Jag tror inte alla medlemmar läser FM-tråden, och då ser dom inte era föremål. Det förlorar frågeställaren på, och riskerar att bli utan hjälp/id.
                              Jag ska se om en admin kan flytta över detta till en egen tråd, med lämplig rubrik.

                              Comment


                              • Ursprungligen postat av Carolinn Visa inlägg
                                FM konstglas?

                                Hej igen, jag vet inte om admin kan flytta ut något i egen tråd, men jag kan bekräfta att den grå ugglan är FM Konstglas.
                                Starta gärna en ny tråd för dina övriga föremål så kanske vi kan hitta id för dom också!
                                Last edited by alegni; 2021-02-02, 18:12.

                                Comment

                                Working...
                                X