Sidan 487 av 487 FörstaFörsta ... 387 437 477 484 485 486 487
Resultat 4 861 till 4 864 av 4864

Ämne: FM Konstglas Ronneby / Marcolin

Citat Ursprungligen postat av MaikiMajk Visa inlägg
    Är denna Pippi också från FM? Den stod i alla fall bland andra prylar från dem.

Bifogad fil 181896

Mvh Mikael
    Den är från Reijmyre.

Citat Ursprungligen postat av Zeruel Visa inlägg
    Idag sändes Antikrundan från Ronneby, vilket om jag minns rätt var väldigt länge sedan.
    Men inte heller denna gång handlade något om FM Konstglas, och det var heller ingen som hade med sig något glasföremål.
    Jag undrar vad det är som gör att de hellre rapporterar om kändisar som besökte Ronneby för 50 år sedan, istället för glasbruket?

Hej Zeruel,

Jag återknyter till din kommentar här ovan.
    Antikrundan väljer, som vi redan konstaterat, att ignorera/"glömma bort" att det legat ett glasbruk i Ronneby. De fokuserar på annat, i just det här programmet omnämndes att en kändis varit på besök i Ronneby. Men det fanns ett ypperligt tillfälle att koppla denna kändis till glasbruket, till Färe-Marcolin, men av detta blev det inget.

följande hämtat från Sölvesborgstidningen 1964-06-30
    Bifogade bilder Bifogade bilder      

Citat Ursprungligen postat av MaikiMajk Visa inlägg
    Är denna Pippi också från FM? Den stod i alla fall bland andra prylar från dem.

Bifogad fil 181896

Mvh Mikael
    Citat Ursprungligen postat av Drechbrel Visa inlägg
    Den är från Reijmyre.

Ja du, MaikiMajk, du får uppgift om att den är från Reijmyre ändå listar du den på Tradera som FM Konstglas Ronneby.

här kommer en svan som vänder sig om och spanar efter FM-samlare/intresserade,
    en svan som tycker det är alldeles för tyst i FM-tråden!
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •