Sidan 491 av 494 FörstaFörsta ... 391 441 481 488 489 490 491 492 493 494 SistaSista
Resultat 4 901 till 4 910 av 4934

Ämne: FM Konstglas Ronneby / Marcolin

Gott nytt År!
    SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Guld & silver

Hej,

Jag undrar om någon här kan tala om hur många olika pjäser FM Ronneby har gjort med äkta guld och silver i. Det jag söker är de pjäser med bubblor och guld/silverunderlägg i glaset.

Med vänlig hälsning, Roger

Citat Ursprungligen postat av Closen Visa inlägg
    Hej,

Jag undrar om någon här kan tala om hur många olika pjäser FM Ronneby har gjort med äkta guld och silver i. Det jag söker är de pjäser med bubblor och guld/silverunderlägg i glaset.

Hej,
    med de föremål som du har i din samling, samt de tips du redan fått här i FM-tråden, kan jag inte komma på fler föremål just nu att lägga till listan.
    Det finns ingen specifik Marcolin guld/silver-serie. Det dyker upp olika modeller emellanåt, och man får försöka lägga på minnet det som dyker upp.
    Senast redigerat av alegni den 2021-01-20 klockan 03:10.

Citat Ursprungligen postat av Closen Visa inlägg
    Hej,

Hej igen,

sitter och tittar på bilden av din samling som du har visat upp tidigare i tråden. Jättefin, och vad mycket du hade fått ihop på kort tid. Det skulle vara väldigt trevligt att få se din samling idag, vad som tillkommit under åren, både i guld och silver. Du kanske har hittat något som vi ännu inte har haft med i FM-tråden. Lägg gärna in bilder på din samling av idag. Det kanske stimulerar till fler tankar och tips om dessa föremål.

Seniormedlem Skogenss avatar
    Reg.datum
    apr 2018
    Hej och god fortsättning FM-vänner!

Ganska längesedan jag var här och jag har inte hunnit gå igenom vad som diskuterats sedan dess tyvärr, men här kommer iaf lite fåglar i grönt och blått.

Den första här har jag inte sett tidigare och kanske är det t.o.m en nyhet i tråden?
    Signerad FM Ronneby Sweden.
    Bifogade bilder Bifogade bilder        

Reg.datum
    apr 2018
    Inget nytt under solen, men lite ögongodis iaf.
    Beklagar att mina stående bilder hamnar på sniskan, försökt vända rätt dem men det hjälpte tyvärr inte.
    Mvh

Reg.datum
    apr 2018
    Äpplen i olika former och strl.
    Signeringar bestående av FM Ronneby Sweden B635, B632 och Marcolin Sweden C86.
    Mvh
    Senast redigerat av Skogens den 2021-01-24 klockan 13:29.

Reg.datum
    apr 2018
    ..samt ett knippe päron.
    Grön-blå signerat FM Ronneby Sweden.
    Senast redigerat av Skogens den 2021-01-24 klockan 13:26.

Citat Ursprungligen postat av Skogens Visa inlägg
    Den första här har jag inte sett tidigare och kanske är det t.o.m en nyhet i tråden?
    Signerad FM Ronneby Sweden.
    Hej,
    det här var en trevlig modell, en mycket trevlig modell. Tilltalande i både form och färg, och jag tror som du, en nyhet i tråden. Jag kan inte påminna mig om att den har varit med tidigare.

Reg.datum
    apr 2018
    Citat Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
    Hej,
    det här var en trevlig modell, en mycket trevlig modell. Tilltalande i både form och färg, och jag tror som du, en nyhet i tråden. Jag kan inte påminna mig om att den har varit med tidigare.
    Hej Ingela, jag håller med och det är särskilt roligt när nya modeller tittar fram. Har sökt i mina kataloger och övrigt referensmaterial, men har inte lyckats hitta den bland det jag har. Kanske har du eller någon annan här material jag saknar? Vore tacksam för vidare info isf!

Här har vi en annan trevlig fågel som jag inte heller tror har varit med i tråden innan. Jag tror det är en kungsfiskare, men rätta mig gärna om jag har fel.

Tillverkad på Dartington Crystal, vikt 2233 gram.

Tycker den passar utmärkt bredvid guldsäcken som också kommer från Dartington, har haft lite svårt att placera den innan.

Mvh

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 2 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 2 gäster)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •