Sidan 125 av 487 FörstaFörsta ... 25 75 115 122 123 124 125 126 127 128 135 175 225 ... SistaSista
Resultat 1 241 till 1 250 av 4864

Ämne: FM Konstglas Ronneby / Marcolin

Hej Birger!

Det var många FM på en gång! Du har legat i ..... Grattis!

- Apropå din ekorre så har den en etikett som man inte ser så ofta. Kul!

- neodymium
    Prova att ställa din fågel på diskbänken i köket, under lysröret, använd inte blixt! Hur blir effekten/bilderna nu?

Citat Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
    Klotfisk signerad B668 eller B568 eller BS68,
    - Din fisk bör vara artikelnummer B-868 ...... Ser att din fisk är väldigt repig under, det är min också!!!!

Så här skrev Hirvi i en annan tråd apropå repig botten

Citat Ursprungligen postat av Hirvi Visa inlägg
    Men en sak till, det repas lättare när det är finare blyglas (helkristall)
    det blir mjukare, därför är slipat glas oftast helkristall.
    Hirvi

Här kommer en katalogbild samt bild på min fisk B-868.

.
    Bifogade bilder Bifogade bilder      

Seniormedlem birgers avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Tack Alegni!
    Kul med etiketten. Kollade själv på sidan 75 och det bör ju vara etikett nr. 3 och isåfall tydligen ovanlig. Tack för den informationen! Gjorde som du föreslog och tog bort blixten, konstigt nog blev inte förändringen så stor med lysrör utan störst effekt hade faktiskt en lågenergilampa. Skickar med en bild på en neodymium fisk också. Skickar 3 nya bilder. Bild 1 är tagen under lysrör, bild 2 är tagen under reflekorlampa och bild 3 tagen under lågenergilampa. Ganska anslående skillnader eller hur? Håll till godo!
    Mvh! BirgerNamn:  neodymium 001.jpg
Visningar: 555
Storlek:  49,3 KB
    Namn:  002.jpg
Visningar: 561
Storlek:  43,2 KB
    [ATTACH]53442[/ATTACH

Jag har faktiskt plöjt igenom alla sidor i den här tråden utan att finna " min " elefant, så här är den! trumpetande mot himlen! Ögnade lite i kurantblad ni lagt ut, men vet inte om den fanns med. Uppdatera mig gärna på denna elecharm!
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Seniormedlem birgers avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Hej Äjth!
    Stilig elefant. 60-talet, att döma av etiketten! Har inte heller sett den förut i det inlagda materialet på FM Ronneby tråden. Kul med en "ny" häftig FM-figur.
    Mvh! Birger

Då avsökte jag tråden ordentligt! Total höjd: 20 cm. Tror nog att Masken var i åtanke när man fick tíll snabeln! Då ser jag fram emot att ngn kanske finner denna i ngn kurant!

Citat Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
    Då avsökte jag tråden ordentligt! Total höjd: 20 cm. Tror nog att Masken var i åtanke när man fick tíll snabeln! Då ser jag fram emot att ngn kanske finner denna i ngn kurant!
    Fin elefant! Tidig sak, tidigt 1960-tal. Lite dåligt med tidiga priskuranter så jag har inte hittat just denna modell men etiketten är tidigt 1960-tal.
    Just den här färgen kan jag inte påminna mig att jag har sett förut så den dyker med andra ord inte upp så ofta.

.

Fantastiskt fint hästhuvud med mkt fart och fläkt i.
    Tack! Visst är det fint! Och roligt är att jag köpte ett hästhuvud, och nu sitter jag med två! Men det är en annan historia.....

Jag har inte varit så förtjust i klarglas tidigare men man kan väl ändra sig, nu tycker jag det är jättefint!

.
    Senast redigerat av alegni den 2010-01-12 klockan 14:18.

Citat Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
    Bild 1 är tagen under lysrör, bild 2 är tagen under reflekorlampa och bild 3 tagen under lågenergilampa. Ganska anslående skillnader eller hur? Håll till godo!
    Jag trodde att det skulle bli mer blått än det blev. Kanske plockar dom upp färg från dina grönmönstrade kuddar i bakgrunden.

Jag har haft med några neodymiumbilder tidigare, bl.a. fisk, fågel, äpple och päron.

Här är fyra bilder, på ett och samma FM päron ...

.

Jag har faktiskt plöjt igenom alla sidor i den här tråden utan att finna " min " elefant, så här är den! trumpetande mot himlen!
    Din fina elefant är nog föregångare till min fina elefant som också 'trumpetar mot himlen'!

Min elefant är 22 cm hög, och jag fick den i present i slutet av 1970-talet.

.

Citat Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
    Din fina elefant är nog föregångare till min fina elefant som också 'trumpetar mot himlen'!

Min elefant är 22 cm hög, och jag fick den i present i slutet av 1970-talet.

.
    Jo den här fanten såg jag och det finns ju verkligen likheter. Det hade varit naturligare att min skulle tillkommit senare, då en fabrikation kunde bli mer stiliserad med tiden och inte tvärtom. Jag bara spånar nu.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •