Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FM Konstglas Ronneby / Marcolin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Mätarlarven (daggmasken) är cool, misstänker att den är ovanlig.
    I’m a real mean bitch!

    Comment


    • Ursprungligen postat av Maria Visa inlägg
      Mätarlarven (daggmasken) är cool, misstänker att den är ovanlig.

      Med grått inlägg har jag nog bara sett en till, i klarglas har den dykt upp några gånger men inte jätteofta. Har sett en i mindre storlek (i klarglas) men när den var i mindre storlek så såg den inte alls lika imponerande ut!

      Men som med många andra FM föremål gäller det att köpa när tillfälle ges, man vet inte när nästa exemplar dyker upp, man vet inte om det dyker upp fler exemplar över huvud taget! Däremot dyker vissa föremål upp väldigt ofta!!!!!!!

      I början köpte jag nog rätt så impulsartat men nu är jag mer kräsen så jag har rensat lite i hyllorna, en del impulsköp har jag gett bort, hittills 17st.
      Kupan och Myrorna kan glädja sig åt mina ångrade impulsköp!

      Comment


      • Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
        Med grått inlägg har jag nog bara sett en till, i klarglas har den dykt upp några gånger men inte jätteofta. Har sett en i mindre storlek (i klarglas) men när den var i mindre storlek så såg den inte alls lika imponerande ut!

        Men som med många andra FM föremål gäller det att köpa när tillfälle ges, man vet inte när nästa exemplar dyker upp, man vet inte om det dyker upp fler exemplar över huvud taget! Däremot dyker vissa föremål upp väldigt ofta!!!!!!!

        I början köpte jag nog rätt så impulsartat men nu är jag mer kräsen så jag har rensat lite i hyllorna, en del impulsköp har jag gett bort, hittills 17st.
        Kupan och Myrorna kan glädja sig åt mina ångrade impulsköp!
        jösses kan inte jag få heta kupan eller myrorna en gång eller två *s*
        livet är som regnet! antingen duggregnar det eller så regnar det inte ett dugg!

        Comment


        • Mina Marcolinfåglar är väl inga "kioskvältare" precis. Fyra fåglar, fyra olika etiketter. Den bruna duvan fick jag 1966. De andra fåglarna har flugit in helt nyligen.
          Bifogade filer

          Comment


          • Ursprungligen postat av Kolmårdstrollet Visa inlägg
            Mina Marcolinfåglar är väl inga "kioskvältare" precis.
            Fyra fåglar, fyra olika etiketter. Den bruna duvan fick jag 1966. De andra fåglarna har
            flugit in helt nyligen.
            Det var väl trevliga fåglar! Appropå etiketter! Jag försöker få ordning på alla FM etiketter
            som dyker upp och jag skulle gärna vilja titta lite närmare på etiketten på den bruna duvan
            och även den andra mörka fågeln? Har du möjlighet att ta närbilder på dessa etiketter?
            Din bruna duva ser det ut att ha den blankare varianten av etikett! Den andra ser rätt
            så blank ut den med!
            .
            .
            .

            Jag slänger in en bild också! Har redan haft den inne på Glimma tråden men vill
            gärna ha alla FM bilder samlade på ett ställe, och så tycker jag dessutom att
            FM räven och Glimma vasen gjorde sig så bra ihop! Glimma vasen är ca 35cm hög.
            FM räven är ca 25cm hög och rätt så tung, väger ca 3kg!

            .
            Bifogade filer

            Comment


            • Här kommer en ståtlig pingvin!

              .
              Bifogade filer

              Comment


              • Den var ju mycket ståtlig!
                Men jag tror min segelbåt är större
                Jag ställde mitt 10 liters Höganäs krus bredvid som storleksjämförelse
                Bifogade filer
                Loppisadiktus

                Comment


                • Hej!

                  Här kommer en nykomling i min samling Signerad C765 220
                  Den är 25 cm lång och 16 cm hög 12 cm bred ....så signeringen 220 stämmer inte så bra.

                  Pjotr
                  Bifogade filer

                  Comment


                  • Oj, Gaspardin! Vilken stor båt! Imponerande!

                    Här kommer en lite mer rättvisande bild (storleksmässigt) av min pingvin!
                    Jämfört med paketet med Mazetti ögonkakao så borde pingvinen
                    vara sisådär 1,2m men nej, fullt så stor är den ju självklart inte!

                    Pingvinen är 27 cm hög, signerad FM Ronneby Sweden i botten.

                    .
                    Bifogade filer
                    Last edited by alegni; 2008-09-14, 04:07.

                    Comment


                    • Hej!

                      Här kommer två bildfavoriter....Allt är Guld som glimmar

                      Pjotr
                      Bifogade filer

                      Comment


                      • Ursprungligen postat av Gaspardin Visa inlägg
                        Den var ju mycket ståtlig!
                        Men jag tror min segelbåt är större
                        Jag ställde mitt 10 liters Höganäs krus bredvid som storleksjämförelse
                        Var f+r man tag i de stora etiketterna?
                        Söffe

                        Comment


                        • De får man på köpet,specialtillverkade

                          Skämt åsido,segelbåten är ca.30cm hög och är signerad B678-300.
                          Last edited by Gaspadin; 2008-09-15, 17:02.
                          Loppisadiktus

                          Comment


                          • Gröna firrar fråm FM

                            Trillade dit igen, som förra gången är felet helt trådens. Man blir hjärntvättad.

                            Nu fick jag napp på tre fiskar varav den minsta knubbisen är från FM. Men hur är det med de större och slankare? Små etikettrester kvar, på den ena kan det ha stått SWEDEN.
                            Bifogade filer

                            Comment


                            • Hej!

                              Det är helt klart FM ....Mycket tidig produktion omkring på 1961 - 63
                              Sänder med en bild på hur den etiketten ser ut

                              Mvh Pjotr
                              Bifogade filer

                              Comment


                              • Man tackar. Det lär hitta fler FM -djur hem till mig... Letar inte aktivt, men har väl börjat få svårt att låta bli, när man väl springer på ett, så att säga.

                                Comment

                                Working...
                                X