Sidan 1 av 349 1 2 3 4 11 51 101 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 3486

Ämne: FM Konstglas Ronneby

Exclamation FM Konstglas Ronneby

Hej!

Jag söker allt om FM Konstglas Ronneby(Marcolin)
    Bilder Kataloger Tidningsklipp Fd. Anställda Historier mm.
    Om ni hör ser eller vet något kontakta mig

Tacksam för svar

Pjotr

Marcolin, vad menas med det?

Hej!

FM Konstglas .....Står för Färe-Marcolin Konstglas och på en del etiketter står det Marcolin. Det är efternamnet på två Italienska bröder som drev glastillverkning i Ronneby 1961-1991.De kom till Sverige på 50-talet till Glimma och fortsatte till Reijmyre innan de startade eget.Det var väldigt kortfattad historia.

Pjotr

Har jag fattat det rätt att du enbart är intresserad och söker material OM FM, inte glas?

Hej!

Jag samlar även glaset men av ekonomiska skäl kan jag inte köpa så mycket Jag försöker lära mig genom att samla på mig kunskap... Vad det är jag köper.
    Har du något intressant? Sänd gärna en bild

Mvh

Pjotr

Nej jag har inget just nu vad jag vet, kanske ngt litet djur möjligen, men det är ofta jag stöter på det glaset utan att handla, om det är ngt särskilt, eller en viss kategori du söker, kunde jag hålla ögonen öppna!

Har börjat titta efter den lilla etiketten du har som avatar. Kan du lägga ut lite bilder på FM-glas så är det lättare att veta vad kan ska leta efter.
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Hej!

Det som jag upptäckt är att det finns ganska mycket små olika djur i olika former och vinklar....Det är väl inte så intressant om det inte har ett speciellt utseende eller signering....svårt att beskriva.
    Därför har det blivit så att jag sökt efter Kataloger prislistor mm.
    De har också använt ett flertal olika etiketter som det skulle vara bra att kunna tidsbestämma.

Jag kommer att skicka in några bilder på fina saker senare

Mvh Pjotr

FM Konstglas Ronneby
    Bifogade bilder Bifogade bilder    

Gjorde de bara glasdjur eller var det andra typer av glas också, typ skålar?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •