Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

[ID: Christer Heijl, Christers Keramik (CK), Töreboda - Mariestad]

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Sök på Heijl här på forumet, det finns ett par trådar om honom sen tidigare.
    ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

    Comment


    • #17
      Tack för hjälpen.


      drar slutsaten efter att ha kikat på denna sida att det är Christer Heijl som är formgivaren

      Comment


      • #18
        Loppisfat

        Köpte det här fatet på loppis nyligen, hittade också en vas som verkar vara från samma tillverkare. Jag tycker de är trevliga och undrar om någon vet vem som gjort dem. Det finns ingen stämpel i botten, däremot skrivit i godset, på faten möjligen "58" och på vasen "87".
        Bifogade filer

        Comment


        • #19
          Ganska säker, sätter en hel del på Töreboda. ca -30-talet.
          Eklöv och ekollon i hänklarna, då är det Töreboda.
          Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

          Comment


          • #20
            Å ja som trodde "Åhlens eller Coop". Roligt om de är så pass gamla, det finns inte ett märke på dem och jag har köpt dem på olika ställen. Blir du mera säker om jag laddar upp en bild på vasen också?
            Tack!!

            Comment


            • #21
              Gör gärna det, men jag är säker på fatet! alltid kul m. bilder.
              Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

              Comment


              • #22
                Ingen bild jag är så stolt över, men jag gillar vasen... Märkningen kom med också.
                Last edited by rollebolle; 2008-06-13, 22:48.

                Comment


                • #23
                  Ursprungligen postat av rollebolle Visa inlägg
                  Ingen bild jag är så stolt över, men jag gillar vasen... Märkningen kom med också.
                  Fräck avatar Bolle..vad är det?
                  Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

                  Comment


                  • #24
                    Jag samlar Törebodagods och har både fat och vas.
                    --eller hur det nu va.

                    Comment


                    • #25
                      Trevligt att ditt gods är oskadat, annars har jag upplevt att glasyren på Törebodagods ofta har småskador, d.v.s att glasyren är lite skör. Kan du hålla med om det Nisse8?
                      Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

                      Comment


                      • #26
                        Några av mina fat har flagor urslagna och ja dom känns lite skör.
                        --eller hur det nu va.

                        Comment


                        • #27
                          En målning som en av mina söner har gjort, olja, väldigt fin. Orginalet 50 x 60 cm. Kul att du gillar den!

                          Comment


                          • #28
                            Det var väl skicket på de här som gjorde mig fundersam, inte en repa, inget nagg, som direkt ur butiken. Men ni tvekar inte på att det är 30-tal?

                            Comment


                            • #29
                              Ursprungligen postat av rollebolle Visa inlägg
                              En målning som en av mina söner har gjort, olja, väldigt fin. Orginalet 50 x 60 cm. Kul att du gillar den!
                              Figuren för mina tankar till Karl XII.
                              Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

                              Comment


                              • #30
                                Jag blev lika fundersam som du rollebolle. Frågade också om några assietter här som också var i så fint skick att jag trodde de var nya. Och så säjer de att Törebodas grejjer är känsliga
                                http://www.precisensan.com/antikforu...ght=t%F6reboda
                                ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

                                Comment

                                Working...
                                X