Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Får man bjuda på en 1700-tals butelj?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Får man bjuda på en 1700-tals butelj?

    Om inte denna är ifrån 1700-talet då finns det ingen Engelskmodell ifrån den
    epoken :-)

    Köpte den på en dålig bild på nätet och fick hem den idag, mycket nöjd är
    jag då jag finner den mycket charmig.

    Det rör sig om en långsmal Engelskmodell som nog varit för vin.
    Bifogade filer

  • #2
    Julklapparna dyker upp sent i Askersund. Grattis till en högcharmig "wine and cidertype"! Får frun vara i hyllan i natt och buteljen bredvid samlaren?
    --I de blindas rike är den enögde kung.--

    Comment


    • #3
      Svullig och god

      Precis som en kurvig kvinna.
      Grattis.

      Comment


      • #4
        Se, nu var jag här och gluttade igen, kan inte se mig mätt på objektet. En undran, är flaskan i BRUN glasmassa???
        --I de blindas rike är den enögde kung.--

        Comment


        • #5
          Flaskan är väl värd ett glas!?
          Bifogade filer

          Comment


          • #6
            Det är sån där kluring du vet LS, i vissa ljus är den grön och i andra ljus
            går den åt brunt.
            När jag håller den mot vitt ljus går den i grönt, men när jag håller den emot
            gult ljus går den åt brunt.
            Bifogade filer

            Comment


            • #7
              Riktigt läcker flaska. Jag undrar lite om ytan på flaskan, den ser ju matt ut. Kommer det sig av att den är någon form av vrakfynd eller åldras massan så naturligt? Den kanske rent av var matt från födelsen?

              Comment


              • #8
                Den har inte det typiska vattensjuka glaset som dykfynd brukar ha, så jag
                tror inte den är vattenskadad på ytan.

                Det här är den butelj med mest patina i ytan jag hållt i, den är så väl
                använd ( åldern har nog gjort sitt med ) att ytan på den känns som
                läder.

                Den har givetvis fått vattensjuka inuti av olika vätskor och sedan har
                den repats och mattats av tidens användning på utsidan, det är nästan
                så det serut som den har glassjuka i massan, men jag tror inte den har det,
                utan det är slitaget på utsidan och etsad smuts ifrån insidan som gör att
                den ser ut som flaskan med glassjuka som LS visa i ytan.

                Comment


                • #9
                  Börjar det inte bli för många sådana flaskor på marknaden, vet ej men t.o.m. en Nisse här som inte brukar köpa annat än nygammalt hade köpt en liknande.
                  Man börjar bli något misstänksam men det kan ju vara ett utslag av någon sorts avundsjuka.
                  Ja vad det än är så har vi här en som verkligen inte är något som vem som helst har, denne vem som helst är denne Nissen.
                  Bifogade filer

                  Comment

                  Working...
                  X