Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Prenumeration på någon tidning...... - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Prenumeration på någon tidning......

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Prenumeration på någon tidning......

    inom antik världen,, vilken rekommenderar ni?

  • #2
    Antikvärlden är den enda jag kan rekommendera i dagsläget. Annars är det ju roligt att gå på antikvariat och köpa gamla nummer av tidskriften Form...

    Comment


    • #3
      Tyvärr finns inget antikvariat här där jag bor.
      jag har köpt några böcker via Tradera,
      men tidningar blir en frakt som inte jag klarar av att lösa med min lilla sjukpension.
      Efterlyser begagnade litteratur!! ni har som stående till ingen nytta, tänk på lilla mig.

      Finns den tidningen på nätet Peter???

      Comment


      • #4
        Jo: www.antikvarlden.se
        Men det finns väl loppisar där du bor?

        Comment


        • #5
          Vilket intresse inom antikt har du, möbler,smycken,glas osv. Om du inte har de allmänna böckerna som man köpte som nybörjare så rensar jag ut mina bokhyllor och har lagt en del som ska till tippen. Det är de vanliga småböckerna som mest avhandlar lite av varje och inte ingående om något.

          Men o andra sidan började jag med dem och har kommit en liten bit på vägen......
          Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

          Comment


          • #6
            Har både Antik & Auktion och Antikvärlden. Tycker att Antikvärlden är bäst för tillfället. Finns ett antal allmäna böcker som dyker upp på loppisar och i antikvariat. Några som brukar finnas är Stora boken om antikt av Jane Fredlund. Stora samlarboken- Ica -förlaget och Klubbat av Attis Ljungström. Den sista lite svårare att få tag på. Finns som andra skrivit mängder av böcker inom olika områden vad gäller antikt och gammalt. Brukar köpa på mig olika böcker i skilda ämnen om det är någorlunda billigt. Förr eller senare har man nytta av dom.

            Comment


            • #7
              Ursprungligen postat av Tingeling Visa inlägg
              Vilket intresse inom antikt har du, möbler,smycken,glas osv. Om du inte har de allmänna böckerna som man köpte som nybörjare så rensar jag ut mina bokhyllor och har lagt en del som ska till tippen. Det är de vanliga småböckerna som mest avhandlar lite av varje och inte ingående om något.
              Men Tingeling inte får man väl köra något till tippen
              DG

              Comment


              • #8
                Jodå, det kan man! Har haft en container här som vi fyllde på en dag och mer ska bort! Går numera efter principen att har det inte använts på ett år kommer jag inte att sakna det. Kan väl säga att det gäller inte antikt........

                Tror att Klubbat ligger i högen som ska bort, har inte tittat i den på år och dag.
                Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

                Comment


                • #9
                  Tingeling, jag är jätte intresserad av vad du har, jag håller mig mest till porslin o keramik, men även guld o silver. övrigt all info om allt som kommer i min väg

                  Comment


                  • #10
                    jodå visst finns loppisar, men har inte hittat något om just antikvärlden el mina intresseföremål.
                    Tack för förslag på böcker o tidningar.
                    ska kolla mer på detta efter julhelgen.
                    kollar oxå tradera hela tiden, men en del böcker går för mer än min plånbok räcker till.

                    Comment


                    • #11
                      Jag har en del äldre dubbletter av Antik o Auktion, kan det vara av intresse?
                      I’m a real mean bitch!

                      Comment


                      • #12
                        Tack Tingeling och Maria.
                        Har mailat er, hoppas ni fått mailen!!

                        Comment


                        • #13
                          Jag föredrar Antikvärlden:
                          Sveriges största utbud av Tidningsprenumerationer till Kampanjpris. Alla prenumerationer avslutas automatiskt – Ge bort eller beställ till dig själv!
                          "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                          Konfucius

                          Comment

                          Working...
                          X