Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Känns dansk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Känns dansk

    Är det någon som känner igen denna vas eller typ av vas? Den ser ju onekligen ut som något som skulle kunna komma från Kunglig dansk eller Aluminia. Har de försäljning av andrasortering eller liknande som inte är märkt i botten? Det enda som finns i botten på denna är någon liten grön plutt.
    Bifogade filer

  • #2
    Ja dekoren påminner onekligen om de thorsson har på sina aluminia-objekt! i övrigt känns den inte särskilt dansk!
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

    Comment


    • #3
      Precis, det är just dekoren samt materialet som känns danskt. Formen känss mer som ett ufo.

      Comment


      • #4
        Kan Aluminia dristat sig till att framställa en sådan fuling, betvivlas starkt.
        Upphörde dom inte på ett tidigare stadium än när sådana fulingar kan ha framställts?
        Har haft ett tallrik från Dom 1912 och på den tiden var det lite klass på deras alster.

        Comment


        • #5
          Jag tycker att den gröna "pluppen" är siffran 13. Alltså inget som varken Aluminia eller KD har använt sig av i sin produktion, vad jag känner till.

          Comment


          • #6
            Ursprungligen postat av Peter S
            Jag tycker att den gröna "pluppen" är siffran 13. Alltså inget som varken Aluminia eller KD har använt sig av i sin produktion, vad jag känner till.
            Jag vet inte Peter S, det kan stå 13 eller 130 eller Bo eller så är det bara en grön plupp. Slarvigt och inte riktigt genomtänkt tycker jag, känns inte riktigt som en signering?!?

            Comment

            Working...
            X