Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Colora röd, svart och vit.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Colora röd, svart och vit.

    Söker två stycken röda Orrefors Colora, gärna i två olika storlekar. Alternativt en röd och en vit (har sett vita ishinkar i alla fall).
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

  • #2
    Röda? Menar du oranga eller det där mellantinget som inte är helt opak? Visst byter jag bort det mot några svarta.

    Comment


    • #3
      Menar röda, lackröda.
      Har dessvärre inget att byta med.
      "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
      Konfucius

      Comment


      • #4
        Har då aldrig sett lackröda under min snart 15 åriga mer eller mindre ihärdiga Colorajakt, har du dessa på bild?

        Comment


        • #5
          Ursprungligen postat av E.B.
          Har då aldrig sett lackröda under min snart 15 åriga mer eller mindre ihärdiga Colorajakt, har du dessa på bild?
          Är det önsketänkande eller spelar mig minnet spratt? Jag vill då påminna mig att jag sett både skålar och ishinkar i rött. Fullt möjligt att jag har fel.
          "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
          Konfucius

          Comment


          • #6
            Jodå - jag har en liten lackröd Colora i mina skåp. Bevisföringen är total - de finns. Undrar däremot över de svarta - är det någon "specialfärg" då de inte är speciellt vanliga vad jag förstår. Någon?

            Comment


            • #7
              Ursprungligen postat av A Antik
              Jodå - jag har en liten lackröd Colora i mina skåp. Bevisföringen är total - de finns. Undrar däremot över de svarta - är det någon "specialfärg" då de inte är speciellt vanliga vad jag förstår. Någon?
              Tack! Då är jag inte helt bortgjord. Röd Colora finns! Jag är fortfarande intresserad om någon vill sälja.
              "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
              Konfucius

              Comment


              • #8
                Lite dålig bild men här finns i varje fall alla svarta Colora jag äger, dvs två bredvid ett par av mina vita. Nu vill jag se bild på den lackröda!!!
                Bifogade filer

                Comment


                • #9
                  För att fortsätta

                  De svarta och vita Colororna är väl inte specialfärger, utan mer att de började tillverkas senare än de övriga, färglada. Dessutom så gjordes de säkerligen i mycket mindre serier eftersom man inte ser de så ofta, speciellt inte de svarta.

                  Comment


                  • #10
                    Det vore kul att se bild på den röda. Jag har också för mig att jag sett en.

                    Comment


                    • #11
                      Ursprungligen postat av A Antik
                      Jodå - jag har en liten lackröd Colora i mina skåp. Bevisföringen är total - de finns. Undrar däremot över de svarta - är det någon "specialfärg" då de inte är speciellt vanliga vad jag förstår. Någon?
                      Bevisföring total? Vi väntar fortfarande på bild.
                      "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                      Konfucius

                      Comment


                      • #12
                        Årets bästa fynd: Måste vara den helt nya Marianne Richtermattan på loppisen i Skåne till det facila priset av 35 kronor... Eller var det Panton-mattan på nästa loppis för 25? Nej - Den blå underbara P Ström-vasen för 60 kr hemma i Övik? Eller Krenit-skålen på Läkarmissionen... Nej - Jo nu vet jag - den gigantiska svarta Colora´n utan en enda repa och helt ny som jag hittade samtidigt som Krenitén! 15 spänn...
                        Årets värsta? När jag halkade i källartrappan med en bricka full med husets alla ärvda kristallglas. Orkade inte gå två gånger, brickan var tung och hann precis tänka att "här skall det inte snubblas" förrän jag satt där. Med ond svanskota och vassa vassa skärvor runt mig... Kunde hålla mig för skratt!
                        Årets bästa? Sommaren i Skåne! Alltid lika roligt, inspirerande, spännande och - och blir till slut så dyrt så dyrt!

                        Comment


                        • #13
                          Du skämtar med oss A Antik? Har du bilder på Coloran?
                          "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                          Konfucius

                          Comment


                          • #14
                            Jodå - jag kan ordna en bild på min svarta Colora - skall bara ta hem kameran från jobbet men den kommer. Men en lite dum fråga kanske - är den svarta färgen ovanlig eller är det bara jag som "gått i spinn" över denna urhäftiga skål

                            Comment


                            • #15
                              Ursprungligen postat av A Antik
                              Jodå - jag kan ordna en bild på min svarta Colora - skall bara ta hem kameran från jobbet men den kommer. Men en lite dum fråga kanske - är den svarta färgen ovanlig eller är det bara jag som "gått i spinn" över denna urhäftiga skål
                              Vad jag vet så är den svarta mycket ovanlig.
                              "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                              Konfucius

                              Comment

                              Working...
                              X